eReport.sk

Zmeny v doprave. Bezpečnosť občanov, či svojvôľa radnice?


Zavedenie novej parkovacej politiky trnavskej radnice spôsobilo vrásky na čele nejednému obyvateľovi Kopánky. Zákaz parkovania na chodníkoch v úzkych uličkách, následné žiadosti o udelenie výnimiek a nikým nepochopené čiary na Slnečnej ulici komplikovali život mnohým motoristom. Teraz prichádza vedenie Trnavy s ďalšom zmenou v lokalite – tento raz sa bude týkať dopravného značenia. 

Podľa vzoru Spiegelsaal?

Ťažko určiť, kde leží studnica múdrosti, z ktorej čerpajú nápady dopravní inžinieri vymýšľajúci často nelogické dopravné značenie. Svoju skúsenosť opisuje naša čitateľka Lenka. „S manželom chodíme pravidelne autom po Poštovej ulici, ktorá je teraz hlavná. Spojná je vedľajšia, no doteraz tu platilo pravidlo „pravej ruky“. No Poštová ulica nie je nikde označená ako hlavná. Na tejto križovatke sa denne dostávame do kolíznych situácií.“

Ďalšou perlou je dopravné značenie, ktoré vodičov neupozorňuje na zákaz odbočenia a vodič zistí, že odbočil do „zákazu“ až keď pred sebou zbadá dopravnú značku. Pani Ivana píše: Nikto nechápe, doteraz to fungovalo všetko ok a teraz? Napríklad na Pažitnú je zákaz vjazdu až v ulici, na križovatke žiadny oznam, že zákaz vjazdu, tak sme sa točili v križovatke v špičke. Chaos, som čakala, že to do nás niekto napáli….“ 

Zmenu ulíc na jednosmerné sme už v minulosti zaznamenali v lokalite Spiegelsaal. Mnoho obyvateľov sa následne sťažovalo na značné predĺženie trasy a o udržateľnej mobilite v tomto prípade nemohla byť reč. Napriek tomu viceprimátor Krajčo tvrdil, že „obyvatelia Spiegelsaalu si tieto zmeny nevedia vynachváliť“. Možno si azda položiť otázku, či to boli obyvatelia vlastniaci auto. 

Prečo zmena v tejto lokalite?

Podľa informácií na stránke mesta „Na základe dôkladnej analýzy a konzultácií s verejnosťou sa mesto rozhodlo zaviesť komplexný projekt, ktorým sa zmierni tento problém a zabezpečí lepšie podmienky pre všetkých.“ Zaradili sem napríklad zníženie rýchlosti na 30km/hod, pridanie infraštruktúry pre cyklistov v podobe ochranných pruhov a koridoru. To má umožniť bezpečnejšiu jazdu cyklistom. K bezpečnosti má prispieť aj zúženie pruhov a tichšie spomaľovače. S tým nesúhlasí pán Peter „Aké zvýšenie bezpečnosti? Tu sa nejedná o bezpečnosť. Len primátor chce terorizovať motoristov – nič iné. A mestskí vyberači parkovného budú rozdávať pokuty ako na páse…“

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Zmeny v doprave. Bezpečnosť občanov, či svojvôľa radnice?

Odoberať
Upozorniť na
6 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre