eReport.sk
dopravné zmeny na Kopánke sa pravidelne menia, foto redakcia eReport Trnava
dopravné zmeny na Kopánke sa pravidelne menia, foto redakcia eReport Trnava

Najprv jednosmerka, potom obojsmerka. Mesto na Kopánke experimentuje ďalej


Obyvatelia Kopánky sú z neustálych dopravných zmien už unavení. Pokusy mesta často končia návratom do pôvodného stavu. 

Po roku od zjednosmernenia veľkej časti Kopánky mesto čiastočne obnovuje organizáciu dopravy do pôvodného stavu. Koncom apríla došlo k zobojsmerneniu ulíc Átriová a Titusa Zemana. Na križovatke ulíc Jána Hajdóczyho a Pavla Mudroňa došlo k zmene prednosti v jazde. Úpravy sa týkali aj ďalších križovatiek na Ulici Pavla Mudroňa. Na križovatke s Ulicou Martina Benku bude nainštalované nové dopravné značenie, ktoré jasne určí hlavnú a vedľajšiu cestu. Na križovatke s Átriovou ulicou sa cesta vedúca z Ulice Pavla Mudroňa smerom na Ulicu Jána Hajdóczyho stane ponovom vedľajšia. „Zmeny sú priamy výsledok podnetov od obyvateľov tejto lokality a reflektujú výsledky analýzy dopravnej situácie. Našou snahou je zvyšovať bezpečnosť a komfort v každodennom pohybe obyvateľov aj návštevníkov tejto časti mesta,“  informovalo mesto na svojom webovom sídle.

Neviditeľné spomaľovače

Na Ulici Jána Hlubíka, kde vodiči dlhodobo prekračovali maximálnu povolenú rýchlosť často aj o niekoľko desiatok kilometrov, došlo k zásahu zo strany mesta s cieľom zvýšiť bezpečnosť rezidenčnej štvrte. Namiesto inštalácie štandardných spomaľovacích vankúšov však pristúpilo k vytvoreniu asfaltového telesa, ktoré má slúžiť ako fyzická bariéra na spomalenie dopravy. Tento zásah vyvolal vlnu kritiky – asfaltový prah je nielen nerovnomerný a vizuálne nevhodný, ale po jeho zhotovení na mieste chýbalo aj dopravné značenie, ktoré by vodičov na nový spomaľovací prvok upozornilo. Dnes sú pred spomaľovačmi osadené dočasné značky.

Zóna 30

Na vstupoch Slnečnej a Ustianskej ulice boli osadené značky Zóna 30, ktoré regulujú maximálnu povolenú rýchlosť v celom úseku. Obmedzenie rýchlosti na 30 km/h platí na všetkých cestách v rámci zóny až do miesta, kde je výslovne ukončené značkou „Koniec zóny“. Dané pravidlo platí bez ohľadu na počet križovatiek v zóne. To znamená, že v prípade dopravnej značky „Zóna 30“ nie je potrebné opakovanie značky za každou križovatkou.

Zdroj: eReport Trnava

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Najprv jednosmerka, potom obojsmerka. Mesto na Kopánke experimentuje ďalej

Odoberať
Upozorniť na
0 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre