Výbor mestskej časti (VMČ) je miesto, na ktorom sa pravidelne stretávajú poslanci z príslušných mestských častí s obyvateľmi. Je to akýsi most medzi vedením mesta, poslancami, kompetentnými a obyvateľmi. Prinášame vám odpovede samosprávy obyvateľom mestskej časti Trnava – Stred na ich podnety.
Rekonštrukcia na etapy
Obyvateľov zaujímalo, ako bude prebiehať rekonštrukcia ulice A. Hlinku. Tá je rozdelená na dve časti. Prvá etapa je od železničnej stanice po ulicu Ferka Urbánka. Druhá je v úseku od ulice Ferka Urbánka po Študentskú. Súčasťou rekonštrukcie budú aj opravy všetkých vjazdov k rodinným domom. „Projekt prvej etapy je aktuálne v štádiu prípravy na spustenie verejného obstarávania na projektanta. Druhá etapa bude realizovaná v zmysle rekonštrukcie existujúcej šírky vozovky,“ stálo v stanovisku samosprávy.
Žiaci budú hľadať riešenie
Obyvateľov zaujímalo prečo nie je inštalované zábradlie pri kruhovej križovatke pri ZŠ J. Bottu. „Napriek tomu, že v priebehu kolaudácie stavby sa objavilo viacero názorov na ne/opodstatnenosť inštalácie zábradlia, naďalej je potrebné konštatovať, že toto nebolo súčasťou spracovanej projektovej dokumentácie, vyhotovenej odborne spôsobilou osobou, nepožadoval ho ani dopravný inšpektorát, ani akákoľvek iná zo strán zainteresovaných v povoľovacom procese stavby. Realita je teda v súlade s projektom, ktorý schválili príslušné orgány,“ odpovedal zodpovedný vedúci odboru dopravy Ľuboš Kollár. Mesto však plánuje osloviť priamo žiakov základnej školy, aby im povedali, ako si tento priestor pred školou predstavujú a našli tak spoločné riešenie. Budú si môcť vybrať spomedzi rôznych možností, ktoré majú vplyv na bezpečnosť priestoru – napríklad tu môžu pribudnúť veľkorozmerné kvetináče alebo iné formy mobiliáru.
Trápia ich vjazdy do dvorov
Obyvatelia ulice J. Bottu sa na predošlom VMČ sťažovali, že mesto Trnava nedodržalo prísľub vybudovania vjazdov do dvorov domov v pôvodnej šírke, v akej boli pred rekonštrukciou. „Projekt rekonštrukcie ulice J. Bottu a Š. Moyzesa vypracoval autorizovaný dopravný inžinier na základe platných legislatívnych predpisov. Zároveň boli dodržané aj šírky vjazdov. Nakoľko slovenská legislatíva a zákon o cestnej premávke neumožňuje vozidlám zastaviť a stáť pred vjazdami, projektant nemohol navrhnúť také riešenie, ktoré by bolo v rozpore s legislatívou,“ odpovedal vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií Ondrej Horváth.
Zdroj: eReport Trnava
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Čo bolo na VMČ