eReport.sk
ilustračná foto, pixabay.com

Občania nie sú povinní riešiť parkovaciu politiku mesta!


To je jeden z odkazov vedeniu mesta od poslancov Trnava pre každého a Trnava nás spája. Na tlačovej besede, ktorú sme pre vás vysielali naživo, tiež poukázali na viacero atakov zo strany radnice na blížiace sa referendum.

Prvé miestne referendum v Trnave

Už túto sobotu – 13.1. – budú mať Trnavčania po prvý raz v histórii možnosť zúčastniť sa na miestnom referende. Vedenie mesta na svojich web-stránkach a  sociálnych sieťach pravidelne občanom vysvetľuje následky, ak by bolo referendum úspešné a zúčastnila by sa na ňom nadpolovičná väčšina všetkých oprávnených voličov s trvalým pobytom v Trnave. Podľa nich by v prípade úspešnosti referenda nastala v meste parkovacia anarchia.

Oponuje poslanec Marián Galbavý. Tvrdí, že tento model vôbec nemusí nastať. Všetko je podľa neho na primátorovi Petrovi Bročkovi a na poslancoch jeho Lepšej Trnavy. Nič im podľa neho nebráni, aby prijali VZN, ktoré bude v súlade s požiadavkami občanov. „Nikto nehovorí, že musí nastať bod nula, ak to pán Bročka nebude chcieť a nebude sa hrať na urazeného a nebude dupať nohami – tak budete mať anarchiu! Nie, on je primátor a je platený za to, aby riadil mesto. A nie aby bol urazený na vôľu obyvateľov.“

Kto má hľadať riešenie?

Poslanci počas tlačovej besedy poďakovali všetkým členom petičného výboru Dajme stop parkovaciemu teroru. To, akým spôsobom „grilovali“ predsedu petičného výboru R. Krajčoviča na decembrovom Mestskom zastupiteľstve považuje poslanec Rastislav Mráz za neprípustné. Podľa neho majú občania právo sťažovať sa a nesúhlasiť s aktuálnym stavom – no nie sú povinní ponúkať riešenia stavu, s ktorým nesúhlasia. Na to je tu primátor, ktorý za to poberá plat.

Nová parkovacia politika – pomáha alebo škodí?

Poslanci Lepšej Trnavy pravidelne poukazujú na menší počet áut a viac voľných parkovacích miest, čo je podľa nich jasný výsledok toho, že momentálne nadstavený model parkovacej politiky funguje. Oponuje poslanec Braňo Baroš. „Otázkou pre mňa stále ostáva, čo je cieľom parkovacej politiky? Či je cieľom pomôcť Trnavčanom alebo vytiahnuť od Trnavčanov peniaze na to, aby sa mohli realizovať projekty Lepšej Trnavy. Keď si zoberiete napríklad Hliny. Peter Bročka je vo vedení mesta už tretie volebné obdobie. Už v prvom volebnom období sľúbil, že na Hlinách postavia parkovací dom. Čo splnil z tohto sľubu? Nič. Jediné čo tam robia je, že tam začala chodiť mestská polícia a začala pokutovať autá, ktoré neparkujú na vyznačených parkovacích miestach. To je celé.“

Občania majú možnosť využiť právo priamej demokracie

Bod právnej záväznosti referenda je pre mnohých občanov, ktorí zvažujú účasť na referende pomerne rozpačitý. Na jednej strane poslanci nie sú po zložení poslaneckého sľubu viazaní žiadnymi príkazmi, na strane druhej strane, čo ak svoju vôľu vyjadria občania prostredníctvom referenda? Podľa Galbavého je z právneho hľadiska v tomto prípade referendum nadradené slobodnej vôli poslanca a poslanci by, podľa jeho názoru, mali hlasovať podľa výsledkov referenda. Z hľadiska právnej sily je k úspešnosti referenda potrebných viac ako 26 tisíc platných hlasov, čo je násobne viac, ako dostal ktorýkoľvek poslanec zastupiteľstva. V prípade úspešného referenda by teda mali poslanci hlasovať podľa vôle ľudu, ktorú vyjadrili priamou voľbou.

Po miestnom referende je primátor povinný zvolať mimoriadne zastupiteľstvo do troch dní. Tam budú následne poslanci rozhodovať, čo bude s parkovacou politikou v Trnave ďalej.

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Občania nie sú povinní riešiť parkovaciu politiku mesta!

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Aktuálne