Komunikácia mestských služieb na sociálnych sieťach poburuje mnohých Trnavčanov. Primátor a poslanci väčšinového klubu tieto urážky podporujú.
Spory nepokojných obyvateľov s fungovaním a prácou Mestských služieb mesta Trnava ožívajú počas každého ročného obdobia. Dôvody sú rôzne. V letných mesiacoch boli mnohí obyvatelia nespokojní s údržbou trávnatých porastov. Vysoká nepokosená tráva zužovala chodníky a kliešte predstavovali vážne ohrozenie zdravia detí a domácich miláčikov. Frustráciu s nepokosenou trávou reflektovali aj viaceré lokálne médiá, vrátane redakcie eReport Trnava.
Osobné invektívy
Snahy o vysvetlenie situácie zo strany Mestských služieb mesta Trnava už tradične pripomínajú protiútok s cieľom zosmiešniť časť obyvateľov za neodbornú kritiku. Namiesto diskusie sú argumenty obyvateľov z profilu odstraňované či skrývané. Čas strávený s rodinou bol uvedený ako ospravedlnenie objektívneho zlyhania v zabezpečovaní každodenných služieb: „Chceme vás len upozorniť na skutočnosť, že aj my sme len ľudia. Takí istí, ako vy ostatní. Aj my máme rodiny, chceme si v lete po ťažkej práci chvíľu s tou rodinou oddýchnuť.“ Napriek ľudsky pochopiteľnému argumentu je otázne, či by bolo rovnaké vysvetlenie akceptovateľné aj v iných oblastiach zabezpečovania služieb pre obyvateľov.
Obyvateľ ako nepriateľ
Situácia sa naposledy vyostrila v decembri, keď pracovníci mestských služieb odstraňovali jesenné lístie aj počas prvého sneženia. Reakcia na kritiku obyvateľov na seba nenechala dlho čakať: „Milí priatelia aj nepriatelia, dovoľujeme si aj touto cestou vysvetliť niektoré skutočnosti, s ktorými sme sa počas dnešného dňa stretli…Chápeme, že nechápete technologické postupy prác. Ak im nerozumiete, budeme vďační, ak ich ponecháte bez komentárov.“
Príspevok, v ktorom mestská firma označila časť nespokojných Trnavčanov ako nepriateľov, ďalej šírili poslanci klubu Za lepšiu Trnavu. Nechýbala ani pozitívna reakcia primátora, Petra Bročku, ktorému invektívy na účet obyvateľov mesta neprekážali.
Komentujúci tón príspevku okamžite odsúdili: „Je hrozné, že sa takto neúctivo niekto vyjadruje v mene oficiálnej firmy/inštitúcie. Ten tón, to posolstvo, nehorázne správanie a očividne odsúhlasené šéfom. Radšej, milé služby, nepíšte nič, ak to má byť v uvedenom duchu,“ napísala Maca Schmidtova pod príspevok zdieľaný poslankyňou Lubicou Horváthovou.
Zdroj: eReport Trnava
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Kritizujúci obyvatelia boli mestskou firmou označení ako nepriatelia. Takto vyzerá komunikácia plná invektív