eReport.sk

Aké boli skutočné náklady na referendum?


V aktuálnom rozpočte schválili poslanci na januárové referendum o parkovacej politike 50 tisíc eur. Málokto vie, čo všetko patrí k príprave a organizácii referenda. Zaujímavé však je, že za referendum o skrátení funkčného obdobia NR SR, ktoré sa konalo pred rokom, dostalo mesto od štátu príspevok 10 840 eur. To je skoro päťkrát menej. Z čoho teda vychádzali mestskí úradníci pri kalkulácii nákladov? 

Kde vzali sumu za prvé miestne referendum?

Prioritou zrejme bolo určiť ľahko zapamätateľnú sumu, nie príliš malú, ale ani príliš veľkú. Tak aby bolo možné okydávať iniciátorov referenda, koľko peňazí nezmyselne odčerpali z mestskej kasy. Polienko na ohník pridala na tlačovej konferencii po referende aj prednostka MsÚ s predpokladom, že konečné náklady budú o čosi vyššie. Požiadali sme preto mesto o informáciu o celkových nákladoch a ich vyčíslenie po jednotlivých položkách.

Najvyššiu položku vždy predstavuje odmena a stravné členom a zapisovateľom volebných komisií. V meste bolo 25 komisií, každá mala 5 členov a zapisovateľa. Táto suma odhadom dosahuje cca 15 tisíc eur. Ďalšie náklady predstavuje tlač a roznos oznámení, tlač hlasovacích lístkov, kancelársky materiál a pod. Ako tie môžu dosiahnuť 35 tisíc eur, sme veľmi zvedaví. 

Ale aj keby celkové náklady boli na úrovni schválenej sumy v referende, stále je to len zlomok zo súm vyplatených za projekty, ktoré mesto nerealizovalo, lebo stratili na aktuálnosti. Väčšina v zastupiteľstve s tým však nemá žiadny problém. Peniaze, najmä z parkovného, pritekajú v dostatočnom množstve, takže ich smelo možno plánovať na projekty, ktoré sú skôr pamätníkmi súčasného primátora, než plnením reálnych potrieb Trnavčanov.

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Aké boli skutočné náklady na referendum?

Odoberať
Upozorniť na
0 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre