eReport.sk
ilustračná foto, pixabay.com
ilustračná foto, pixabay.com

Zaujíma nás, čo vás zaujíma


Drahí čitatelia, vitajte na mieste, kde má občiansky hlas váhu a každý problém svoj priestor. V tejto rubrike sa venujeme vaším podnetom, na ktoré sa snažíme nájsť riešenia. Sme radi, že môžeme byť mostom medzi vami – našimi čitateľmi a príslušnými orgánmi, ktoré majú schopnosť riešiť vaše problémy. Poslaním našej redakcie je poskytnúť občanom príležitosť na vyjadrenie. Zaujíma nás, čo vás – našich čitateľov – zaujíma.

„Kúpila som dcére bavlnené nohavice v obchode s detským tovarom. Keď som ich po prvý raz oprala, pričom som postupovala podľa označenia na tovare a dodržala som aj teplotu prania, zbehli sa natoľko, že ich dcéra už neoblečie. Tovar som chcela v obchode vrátiť a požadovala som aj vrátenie peňazí, no tam mi reklamáciu neuznali. Vraj som určite nohavice zle prala. Nie som si vedomá pochybenia a reklamáciu chcem uplatniť. Kam sa môžem ešte obrátiť?“

Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci má povinnosť poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní od dňa vybavenia reklamácie. Náklady na takéto vyjadrenie hradí bez ohľadu na jeho výsledok vždy predávajúci. 

Ak predávajúci takýmto spôsobom nepostupoval a vašu reklamáciu bez odborného posúdenia zamietol, máte možnosť domáhať sa svojich práv. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa má spotrebiteľ právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov možno nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.

Využiť tiež môžete online platformu na riešenie spotrebiteľských sporov. Spotrebiteľ má taktiež možnosť obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Uvedenými spôsobmi nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa domáhať sa svojich práv na súde.

Sme tu pre vás!

Neváhajte nás kontaktovať aj s vaším problémom!

Mail: [email protected]

Mobil: 0947 915 320

Osobne: Redakcia eReport Trnava, Bulharská 42

Vaše podnety sú pre nás impulz, aby sa nám všetkým v Trnave žilo o čosi lepšie!

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Zaujíma nás, čo vás zaujíma

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Aktuálne