Slovenská správa ciest zverejnila najnovšie čísla o počte áut na cestách v Trnavskom kraji. V porovnaní s predchádzajúcim obdobím sa situácia zásadne zhoršila.
Celoštátne sčítanie počtu vozidiel na cestách vykonala Slovenská správa ciest naposledy v roku 2015. Najnovšie tohtoročné štatistiky prezrádzajú výrazný nárast vyťaženia hlavných úsekov v trnavskom regióne. Zverejnené hodnoty reprezentujú ročný priemer počtu prejazdov motorových vozidiel na konkrétnom úseku v oboch smeroch v priebehu 24 hodín.
Všeobecne najviac vozidiel prechádza trnavským regiónom po diaľnici D1 a rýchlostnej ceste R1. V porovnaní s rokom 2015 zaznamenali na úseku medzi Vlčkovcami a križovatkou s diaľnicou D1 nárast až o 14 tisíc vozidiel denne. Vyťažený je rýchlostný privádzač pri Modranke, ktorým denne prechádza až o 7 tisíc vozidiel viac než v predchádzajúcom období. Autá pribudli aj na komunikáciách I. a II. triedy, predovšetkým na úsekoch v tesnej blízkosti Trnavy. V smere do Špačiniec sa pohybuje o zhruba 1 300 áut viac. Podobne sú na tom aj cesty na Zvončín (+1 100), Biely Kostol (+1 000), Malženice (+600) a Dolnú Krupú (+900).
Nie náhodou ide o oblasti, v ktorých sme mohli v posledných rokoch vidieť výrazný rozvoj a budovanie takzvaných satelitných mestečiek. Prudký nárast cien nehnuteľností a dlhodobo neriešená bytová politika motivovala mnohých Trnavčanov presťahovať sa niekoľko kilometrov za hranice mesta, kde developeri často lákali záujemcov na predstavu rodinného bývania vo vlastnom dome za porovnateľnú, ak nie nižšiu cenu ako v meste.
Dá sa fungovať bez auta?
Slabá dostupnosť verejnej dopravy v niektorých lokalitách, často situovaných na úplnom okraji obce, podporila budovanie závislosti na aute pri každodennom dochádzaní za povinnosťami. Veľká časť rodín disponuje dokonca viacerými vozidlami, čo má nezanedbateľný vplyv na zaťaženie cestnej infraštruktúry. Jedným z prirodzených riešení tohto problému môže predstavovať rozvoj dostupného mestského bývania priamo v Trnave, ktoré nateraz existuje len v podobe vizualizácií na primátorskom profile. Za najkratší koniec tak v súčasnosti ťahajú práve „vyhostení“ Trnavčania, ktorí nielenže musia siahať hlbšie do vrecka pri dochádzaní autom, ale navyše sú terčom útoku zo strany mesta len preto, lebo v ňom chcú naďalej pracovať a žiť.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Prečo máme plné cesty?