Kvalita reťaze sa posudzuje podľa jej najslabšieho ohnivka a úspešnosť riešení sa najlepšie hodnotí v záťažových situáciách. Spolu so začiatkom aktuálneho školského roka sa opäť ukázalo, že riešenia mesta v oblasti dopravy nestoja ani za fajku dymu. Preplnené hlavné ťahy, kolóny na desiatky minút, ktoré zbrzdili aj Mestské busy, zvyšovali tlak azda všetkým, ktorí v nich boli. Nejeden cestujúci tak prišiel o cenný čas čakaním na ďalší medzimestský spoj, keďže ten, na ktorý chcel ísť pôvodne, nestihol.
Motivácia pre zdravý životný štýl?
Ranné kolóny v pracovných dňoch sú súčasť trnavskej reality už roky. Z prieskumov pred minulými komunálnymi voľbami vyplynulo, že obyvatelia za najväčší problém považujú práve dopravu. Ako sa s tým vo svojom treťom funkčnom období popasoval súčasný primátor?
Z videí, ktoré pravidelne zverejňuje na sociálnych sieťach môže verejnosť ľahko nadobudnúť dojem, že inteligentné križovatky situáciu zásadne zlepšili. Jeho častý argument je práca s „dátami“, čo na prvý pohľad vzbudzuje dojem odbornosti. V skutočnosti však ide o veľmi často používanú floskulu, ktorá slúži na prekrytie problémového stavu.
Ak totiž cesty nemajú dostatočnú kapacitu, situáciu nevyriešia ani inteligentné križovatky. Ich fungovanie mnohí dlhodobo kritizujú. A tak môžu súťažiť chodci s autami pomaly sa posúvajúcimi v kolónach, kto z nich je rýchlejší.
Ak je cieľom tohto stavu motivovať ľudí, aby chodili peši alebo na bicykloch, treba si uvedomiť, že kráčať popri splodinách z výfukov nie je nič zdravé. Nadmerná produkcia výfukových plynov navyše výrazne zhoršuje životné prostredie všetkým.
Oprava vozovky v špičke
Každý vie, že na začiatku školského roka premávka výrazne zhustne. Ťažko potom pochopiť zámer mesta, že malú opravu časti vozovky na Hlbokej od križovatky s Rybníkovou realizovali prvý septembrový týždeň. Z toho dôvodu bol čiastočne nefunkčný jeden jazdný pruh, čo situáciu ešte zhoršilo.
Mesto sa zároveň často pýši zjednosmernením premávky v obytných zónach. Dôsledok tohto kroku však vidno na upchatých hlavných dopravných tepnách. V tomto kontexte je tak isto kontraproduktívne budovanie cyklotrás spojené s obmedzením počtu jazdných pruhov, hoci cyklisti sa v premávke vyskytujú v zanedbateľnom percente.
V súčasnej situácii Trnavčanom nezostáva iné ako vstať ráno o nejakú hodinku skôr, aby stihli porozvážať deti do škôl a prísť načas do práce. Na možnosť parkovania pri stanici nech sa však radšej nespoliehajú.
Zdroj: eReport Trnava
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Inteligencia bez rozumu nefunguje