eReport.sk
Alexander Lukašenko., foto: shutterstock

Bieloruské úrady zakázali televíznu stanicu Belsat. Zástupca televízie: Nie sme extrémistickí

Bieloruské úrady zakázali v utorok opozičnú televíznu stanicu Belsat, ktorú označili za “extrémistickú”. Informovala o tom agentúra DPA.

Zástupca riaditeľa televízie Belsat Aľaxej Dzikavicki v tejto súvislosti obvinil režim autoritárskeho lídra Alexandra Lukašenka zo snahy zamedziť bieloruským občanom prístup k “necenzurovaným informáciám”.

“Toto rozhodnutie je, samozrejme, absurdné. Ani Belsat, ani iné nezávislé médiá nie sú extrémistické,” povedal Dzikavicki. Podľa bieloruského ministerstva vnútra rozhodnutie zakázať Belsat vydal súd v meste Homeľ na juhovýchode krajiny. Stanica Belsat, ktorá sídli v Poľsku, však podľa vlastných slov sama nevie, z čoho konkrétne ju bieloruské úrady obvinili. Zaviazala sa však aj naďalej šíriť “necenzurované informácie” v bieloruštine.

Len pred týždňom a pol vykonali bieloruské bezpečnostné zložky razie v domoch a bytoch novinárov televízie Belsat a Rádia Slobodná Európa a iných médií v mestách Minsk, Hrodna a Pinsk. Viacerých žurnalistov následne zadržali. Ešte predtým úrady zakázali mediálnu organizáciu Naša Niva aj spravodajský server TUT.by.

Alexandr Lukašenko opakovane vyhlasuje, že mimovládne organizácie, nezávislé médiá a ľudskoprávni aktivisti predstavujú hrozbu pre jeho krajinu, pripomína DPA.

Dlhoročný autoritársky líder Lukašenko si vyslúžil odsúdenie zo strany západných krajín a miestnej opozície po tom, čo sa vlani po šiestykrát stal hlavou štátu po sporných prezidentských voľbách. Západ tvrdí, že voľby, po ktorých vypukli masové protesty, neboli spravodlivé.

Zdroj: tasr

Zdielať / poslať / tlačiť
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Čítajte viac…

Politika

Celebrity

Šport