Pomerne rozsiahlu diskusiu na minulom zasadnutí mestského zastupiteľstva vyvolal návrh na zníženie časti výpožičky pozemkov pre školu BESST na Limbovej ulici o prístupovú komunikáciu a betónovú plochu v celkovej výmere vyše 1220 m2.
Stalo sa tak bez toho, aby mesto o svojom zámere informovalo nájomcu v dostatočnom časovom predstihu. Ten sa o ňom dozvedel necelé dva týždne pred rokovaním zastupiteľstva. Podľa návrhu uznesenia mal byť dodatok k nájomnej zmluve uzatvorený do 31.1.2025. V prípade, ak by sa zmluvné strany nedohodli, dostal by nájomca výpoveď z časti priestorov o mesiac neskôr. S trojmesačnou výpovednou lehotou.
Korektnosť bokom
Pre tento postup sa mesto rozhodlo so zámerom zvýšenia počtu parkovacích miest pre verejnosť na základe situácie po zavedení rezidenčného systému na Linčianskej.
Radnica konala samozrejme v medziach zákona, ale vo vzťahu k dlhoročnej serióznej partnerskej strane v tomto prípade nemožno hovoriť o korektnom prístupe.
Nesprávne informácie
Podľa poslanca Miloša Krištofíka z klubu Trnava pre každého výbor mestskej časti dostal zavádzajúcu informáciu, že z necelej stovky parkovacích miest v areáli využíva nájomca iba dvadsať. Situáciu preverili na mieste s Rastislavom Mrázom (klub Trnava nás spája). Zistili, že parkovisko je plné. „Podľa informácií od majiteľa školy tam denne od 7.00 do 8.30 prichádza 200 až 300 vozidiel,“ poznamenal Miloš Krištofík. Upozornil, že príjazdová cesta je široká iba tri metre a nie je naraz obojsmerne prejazdná. „Keby sme to dali verejnosti, bol by tam problém s vjazdom záchranných zložiek.“ Navrhol presunúť tento bod na februárové zasadnutie a rokovať s nájomcom, ktorý môže mestu ponúknuť ďalšie riešenia.
Absencia komunikácie
„Myslím si, že po 15-ročnom zmluvnom vzťahu by sme mali mať možnosť vyjadriť sa k dôsledkom tohto návrhu,“ povedala na úvod vystúpenia v rozprave výkonná riaditeľka škôl BESST Eva Poláková. Tri súkromné školy v areáli majú spolu 700 žiakov, preto bolo ich zámerom riešiť dopravnú situáciu súvisiacu s dovozom a odvozom detí, aby vozidlá rodičov neblokovali premávku pred školou. Upozornila, že v prípade sprístupnenia časti areálu školy tu bude neustály pohyb verejnosti a áut, čo považuje za bezpečnostné riziko.
„My už niekoľko rokov čakáme na zmenu územného plánu, aby sme mohli stavať novú školu. Veľmi radi prenecháme tieto priestory mestu: prerobené, všetko, čo tam je. My sa tam už dlhodobo nezmestíme. Aktuálne sme v patovej situácii: nemôžeme začať stavať, a na druhej strane by sme mali prísť o časť areálu školy,“ poznamenala Eva Poláková. Od schválenia územného plánu by podľa nej mohli budovu opustiť o štyri až päť rokov. Do priestorov školy investovali 1,5 mil. eur aj napriek tomu, že vedeli, že tam budú iba dočasne.
Na bezpečnostné riziko v prípade zmeny upozornil aj zástupca rodičov Martin Varga. „Predpokladám, že by sa tam v nočných hodinách mohli zdržiavať aj rôzne živly. Z hľadiska dopravy môžu vznikať rôzne kolízne situácie a parkovisko bude obsadené,“ spresnil.
Argumenty nezabrali
Poslanec Stanislav Hric z Lepšej Trnavy reagoval, že parkovisko má mať verejnosť k dispozícii v časoch mimo prevádzky školy. Viceprimátor Marcel Krajčo poznamenal, že o ďalšom režime parkoviska je možné diskutovať až po vypovedaní zmluvy.
Aj poslanec Rastislav Mráz upozornil na bezpečnostné a dopravné riziko. Podľa neho by zmena vnútroareálovej jednosmernej účelovej komunikácie na obojsmernú zvýšila pravdepodobnosť kolízií. „Viem si predstaviť typ nočného parkovania, ktorý nemáme zavedený, ale je napr. v Trenčíne alebo v iných mestách, alebo diskutovať s prevádzkovateľom školy o iných alternatívach, ktoré budú pre obidve strany prijateľné. Ale mrzí ma, že diskusia nebola, ani sa nechystá,“ uzavrel Rastislav Mráz a súhlasil s návrhom na presunutie tohto bodu na februárové rokovanie. Ten však po približne hodinovej diskusii podporilo iba sedem poslancov, takže zastupiteľstvo schválilo uznesenie v pôvodne navrhnutej podobe.
Nič nové
Opäť sa potvrdilo, že vedenie mesta na iný názor, ako má ono samo, nie je zvedavé. Keby sa veci riešili vopred za rokovacím stolom, predišlo by sa zbytočným názorovým rozporom na verejnosti. Nepochybne najlepšie by bolo, ak by potrebné procesy, vrátane parkovacej politiky, mesto uvádzalo do života po zabezpečení potrebných kapacít.
Zdroj: eReport Trnava
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
O nich bez nich