Výbor mestskej časti (VMČ) je miesto, na ktorom sa pravidelne stretávajú poslanci z príslušných mestských častí s obyvateľmi. Je to akýsi most medzi vedením mesta, poslancami, kompetentnými a obyvateľmi. Prinášame vám prehľad tém, o ktorých diskutovali poslanci s obyvateľmi na poslednom zasadnutí VMČ – Juh.
Informácie od zodpovedných
Na zasadnutí VMČ Juh sa zúčastnil aj viceprimátor Marcel Krajčo. Obyvateľov podrobnejšie informoval o aktuálnom stave budovania cyklotrás v ich mestskej časti, o príprave revitalizácie vnútroblokov na sídlisku Linčianska a o uzavretí časti Gorkého ulice pred ZŠ. Toto je jeden z príkladov ako môže VMČ fungovať a čo je jeho pridaná hodnota. Ak obyvatelia chcú viac informácií o väčších projektoch alebo o diskutovaných témach, predseda VMČ môže pozvať na zasadnutie kompetentnú osobu, ktorá ich príde ozrejmiť.
Doprava
Tak, ako v mnohých mestských častiach, aj tu ľudia najviac diskutujú o doprave. V dvoch bodoch, ktoré predstavil viceprimátor Krajčo, sa viacerí prítomní a členovia VMČ nezhodli s predloženým návrhom. Išlo o cestičku pre cyklistov Stromová – Bratislavská a napojenie na trasy vedúce po Ružovej a Orgovánovej ulici. Členovia VMČ poukázali na to, že už dnes je doprava na týchto uliciach značne komplikovaná, obyvateľov trápi nedostatok parkovacích miest aj premávka MHD po Orgovánovej ulici. Mnohí ľudia z týchto ulíc nemajú inú možnosť ako parkovať na ceste, pretože staršie domy nemajú vybudované parkovanie vo dvore. V súvislosti s tým obyvatelia spísali petíciu. Zástupca petičného výboru požiadal mesto o umožnenie čiastočného parkovania na chodníkoch na Orgovánovej. S týmto zámerom budovali chodníky už počas rekonštrukcie.
Druhý bod, o ktorom prítomní diskutovali, bolo vybudovanie školskej zóny na Gorkého ulici. Viceprimátor Krajčo o tom podrobne informoval a vysvetlil, že dlhodobým plánom mesta je zvýšiť bezpečnosť v okolí škôl. Do pilotného projektu vytvorenia školskej zóny vybrali Základnú školu s materskou školou na Ulici Maxima Gorkého, v ktorej okolí je hustá premávka, vodiči tu často prekračujú najvyššiu povolenú rýchlosť a nedodržiavajú pravidlá cestnej premávky. K tomuto bodu opäť vystúpili viacerí prítomní, ktorí upozornili na negatívne dopady týchto zmien. Najmä o témach, v ktorých neprišlo k zhode, by viceprimátor Krajčo a predseda VMČ poslanec Holeček mali ešte rokovať so zodpovedným inžinierom.
Zdroj: eReport Trnava
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Čo bolo na „VMČ“?