eReport.sk
Pavol Minár v štúdiu spravodajskej televízie.
Pavol Minár v štúdiu spravodajskej televízie. Zdroj: ta3.com

Marketér o koaličnej kríze: Argument „lebo Fico“ už nefunguje. SaS vedie kódovanú kampaň


Marketingový expert Pavol Minár si myslí, že vláda premiéra Eduarda Hegera (OĽANO) nevie vysvetliť ľuďom zmysel svojho vládnutia. Doteraz je najvýraznejším argumentom pre zotrvanie vlády to, že by sa po jej rozpade mohli vrátiť opoziční politici Robert Fico (Smer-SD) a Peter Pellegrini (Hlas-SD) k moci. Argument „lebo Fico“ však vraj nie je dostatočný a dnes už ani efektívny. Vzhľadom na to, že aké bilbordy sa objavujú a aké témy otvárala strana SaS pred nastolením ultimáta o odchode ministra financií Igora Matoviča (OĽANO) sa naviac zdá, že vládne strany odštartovali predvolebnú kampaň.

Mohlo by vás zaujímať:

  1. Zľava Ján Blcháč, Michal Šipoš, moderátor Rastislav Iliev, Anna Zemanová a Richard Takáč v štúdiu TA3.
  2. Údaje priniesli Dáta bez pátosu
  3. Na ilustračnej snímke bankovka Slovenskej republiky v nominálnej hodnote 10 slovenských korún, na ktorej je portrét Ľudovíta Štúra.
  4. Korčok prezliekačom kabátov
  5. V popredí za rečníckym pultom Robert Fico.
  6. Politologička Aneta Világi
  7. Maďarskí policajti hliadkujú pozdĺž plota s ostnatým drôtom
  8. Prezidentka SR Zuzana Čaputová
  9. Sulíkovi je jeho MEGAKAUZA na smiech
  10. Spravodlivá bojovníčka
  11. Na komsnímke zľava Ivan Korčok a Viktor Orbán.
  12. Prezidentka SR Zuzana Čaputová
  13. Na kombosnímke zľava Igor Matovič a Zuzana Čaputová.

„Ich problémom je, že sa im nepodarilo povedať ľuďom na Slovensku, že aká je misia a zmysel ich vládnutia. Oni samých seba definujú negatívne,“ povedal Minár pre TA3.

Nestačí vládnuť len preto, aby nevládla opozícia

„My vládneme preto, aby nevládli oni“ – práve to je zhruba myšlienka, ktorú z úst vládnych politikov počujeme naozaj veľmi často. Podľa skúseného marketéra je to však pri absencii pozitívnych motivácií, teda konkrétnych tém, nedostatočné. „Ich étos je, že my sme tu preto, aby tu nebol Fico. Ale to nestačí,“ myslí si Minár.

Do celého sporu by sa mala podľa neho zapojiť aj prezidentka SR Zuzana Čaputová, ktorá zatiaľ všetko sleduje len z diaľky a s Hegerom má dohodnuté stretnutie s nekonkrétnym termínom. Práve v týchto chvíľach mohla prezidentka podľa odborníka ukázať svoju autoritu a pokúsiť sa vyriešiť vládny konflikt. Matovič má podľa neho spolu s ministrom hospodárstva Richardom Sulíkom nedospelo pôsobiace prejavy a hlava štátu ich mala rázne poslať pracovať pre ľudí.

Sebaistý Matovič a neviditeľný Heger

Do celého konfliktu takmer vôbec nevstupuje ani premiér Heger, ktorého je Matovič v OĽANO straníckym šéfom: „On si proste nerobí svoju prácu. Premiér má riadiť krajinu, má riadiť ľudí, ktorých ma vo vláde.“

Výsledkom vraj je to, že vláda namiesto riešenia vážnych spoločenských a ekonomických problémov rieši samú seba a zároveň si vo vážnej situácii vymýšľa nárok na akúsi letnú dovolenku do konca augusta. „Tí, ktorí majú na starosti spravovanie Slovenska, dávajú ľuďom najavo, že však je leto, nebudeme teda riešiť problémy, ktoré sú tu, ale budeme riešiť samých seba. A to je strašne zlé,“ pokračuje marketér. Do všetkého si odborník naviac všimol, že Matovič srší istotou, že svoju stoličku nebude musieť opustiť: „Dáva najavo, že sa cíti celkom istý tým, že neodíde z vlády.“

Minár na otázku TA3, že čím si vyvetľuje, že „na prvý pohľad ľúbivé projekty Igora Matoviča, ako napríklad očkovacia lotéria či príspevok za očkovanie, mu nepridali na popularite“, reagoval: „Igor Matovič sa stal tak nedôveryhodným, že už mu nepomôžu ani takéto opatrenia. Ak v Maďarsku Viktor Orbán niečo sľúbi, väčšina ľudí mu uverí, že urobí aspoň niečo, aby svoj sľub splnil. V očiach Slovákov Igor Matovič nie je takýmto lídrom. Naopak, skôr im svojím správaním znepríjemňuje život.“

Odštartovala SaS predvolebnú kampaň?

Minár má naviac podozrenie, že liberáli z SaS už v tomto období odštartovali predvolebnú kampaň a to konkrétne témou týkajúcou sa dodávok plynu na Slovensko a príchodom novej automobilky Volvo. Pre pretláčanie tém má strana používať takzvané kódovanie: „Vy viete ako sa do médií kódujú správy, a to ako sa zrazu začalo rozprávať o tom, že ako máme veľa plynu a že sme na to pripravení, tak pre mňa to má všetky znaky toho, že je to kódovaná kampaň.“ Je teda možné, že SaS už nemá ani len ambíciu naprávať vzťahy s Matovičom? „Ja si myslím, že zažívame začiatok volebnej kampane,“ dodal Minár.

Zdroj: ta3.com

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Marketér o koaličnej kríze: Argument „lebo Fico“ už nefunguje. SaS vedie kódovanú kampaň

Odoberať
Upozorniť na
0 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre