eReport.sk
Portál mediaklik.sk informuje, že sťažnosťami na reklamu sa zaoberala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.
Záber z reklamy Telekomu, Zdroj: Youtube

Rada pre reklamu riešila slipy a spermie. Výsledok? Prekvapí vás!


Zavaril si mobilný operátor? Asi žiadna iná vianočná reklama si nezískala toľko pozornosti ako reklama mobilného operátora. Ten do nej použil tradičnú pieseň s netradičnými slovami. V piesni mladík oznamuje, že nehľadá dievča. Padnú slová aj o spermiách a slipoch. Rada pre reklamu v tom má jasno.

Zavaril si mobilný operátor?

Reklama spôsobila búrlivú reakciu verejnosti. Spisovala sa dokonca aj petícia za jej stiahnutie. Na to zareagoval operátor malou zmenou v texte. Tvrdil však, že dôvodom zmeny bola len úprava dĺžky spotu. Na reklamu sa sťažovali viacerí občania a podnetom sa preto musela zaoberať Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Portál mediaklik.sk prináša výsledky šetrenia.

O čom reklama bola? Mladý muž prichádza na Vianoce domov. V texte vianočnej piesne sa spomínajú slipy a spermie. Mladík tiež spieva, že „dievča nehľadá“.

Portál mediaklik.sk informuje, že sťažnosťami na reklamu sa zaoberala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Či došlo k porušeniu Etického kódexu reklamnej praxe platného na území SR, posudzovala na svojom poslednom zasadnutí.

Sťažovatelia namietali, že reklama propaguje homosexualitu a podsúva ideológiu LGBTI, ďalej „uráža tradičné rodiny, kresťanské hodnoty, slovenské vianočné zvyky a tradície. Podľa niektorých sťažovateľov môže reklama svojim obsahom narušiť vývoj maloletého jedinca,“ uviedla komisia.

Po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela komisia k záveru, že sťažnosti nie sú opodstatnené a reklamný spot nie je v rozpore s ustanoveniami Kódexu a ani ho neporušuje.

Related Posts

  1. Niekomu tu už úplne prepína? pýta sa A. Žitná Lučaiová
  2. Anna Belousovová zúri. Bývalú političku nahnevala najnovšia vianočná reklama mobilného operátora.
  3. Sulíkovo papalášstvo

Čo komisia povedala?

„V predmetnom prípade sa Komisia nestotožnila s názormi sťažovateľov. Reklama pracuje s motívom predvianočného obdobia a vianočných sviatkov, ktorý je využitý v kontexte deja reklamy, v rámci ktorého sa hlavný hrdina stretáva so svojou rodinou a ako býva pri takýchto stretnutiach zvykom je aj on konfrontovaný otázkami a projekciami jednotlivých príslušníkov rodiny. Situácie, ktoré sú zobrazené v rámci deja reklamy, sú bežné a zachytávajú normálne aktivity, vrátane správania účastníkov, s ktorými sa ľudia môžu stretnúť počas rodinných návštev a Komisia sa nedomnieva, že by reklama obsahovala vyobrazenia, ktoré by boli neslušné, či inak v rozpore so všeobecnými normami slušnosti a mravnosti,“ uvádza komisia v odôvodnení svojho rozhodnutia.

Problém nevidia ani v použití slova „spermie“. Komisia to nepovažuje za neslušné. „Predmetné slovo samo o sebe nie je vulgárne, ani nebolo použité vo význame, ktorý by naznačoval napr. vulgárnu alebo nevhodnú konotáciu. Zároveň výraz sám o sebe nie je neetický, keďže ide o bežný odborný výraz pre označenie mužskej pohlavnej bunky, s ktorým prichádzajú do kontaktu aj maloletí v rámci výučby na základnej škole,“ doplnila komisia.

Mediaklik.sk informuje, že Komisia však zároveň uvádza, že ak by aj došlo k interpretácii reklamy, resp. odpovede hlavného hrdinu tak, že tento nehľadá dievča, pretože hľadá napr. partnera rovnakého pohlavia, túto skutočnosť nemožno považovať za takú, ktorá by mala v predmetnom prípade vplyv na etickosť reklamy v kontexte jej slušnosti. Naopak, je príkladom tolerancie k rôznym spoločensky akceptovateľným vzťahom a rešpektu, ktorý je v kontexte vianočných sviatkov aj hlavným motívom kampane.

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Rada pre reklamu riešila slipy a spermie. Výsledok? Prekvapí vás!

Odoberať
Upozorniť na
16 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

KOMENTOVALI STE:

Aktuálne