eReport.sk
Bývalý minister školstva
Juraj Draxler, exminister školstv. Foto: tasr

Draxler upozornil na „trápny článok“ Mirka Tódu z Denníka N. Bombastický titulok o špionáži, informácie nikde…


Juraj Draxler upozornil na to, ako sa robí propaganda. Názorne to ukázal na článku Denníka N. Autorom článku Je Mirek Tóda, bývalý manžel Moniky Tódovej a dnes partner Gabriely Kajtárovej z Markízy. Článok má bombastický nadpis. Má byť o masívnej čínskej a ruskej špionáži. Keď si však človek článok prečíta, zistí, že sa tam nachádza ledva jeden fakt o danom probléme.

Článok Mirka Tódu z Denníka N…

„Článok, ktorého autorom je Mirek Tóda, má bombastický nadpis. „Nemecko čelí masívnej čínskej a ruskej špionáži. Podozriví sú dvaja hlavní kandidáti AfD do volieb,“ začína bývalý minister školstva. Pod titulkom sa nachádza článok, ktorý je podľa neho doslova perlou.

„Zvedavého čitateľa zvlášť z našich krajov, asi okamžite zaujme tá masívna ruská špionáž, o ktorej sa v článku teda podľa všetkého píše. Až na to, že – nepíše. Článok neobsahuje ani JEDNO konkrétne tvrdenie (príklad, prirovnanie, nejaký údaj, výrok niekoho) o nejakej aktivite ruských špiónov. Obsahuje len jeden príbeh „špionáže“, ale nie Rusov: nemecký kapitán stojí pred súdom, pretože sa z vlastnej iniciatívy snažil Rusom doručiť nejaké dôverné armádne materiály cez schránku konzulátu v Bonne. Podľa obžaloby za to nič nedostal,“ informuje Draxler.

Mohlo by vás zaujímať:

  1. Predseda Jednoty dôchodcov Slovenska Michal Kotian,

Viac sa v článku o ruskej špionáži nepíše nič. A čo o tej čínskej? „Eh – nie. Článok obsahuje len JEDEN konkrétny príbeh. Nedávno bol zatknutý poradca či asistent šéfa kandidátky AfD do europarlamentu na základe podozrenia, že „pracuje pre čínsku tajnú službu“. Možno áno, možno nie, ale okrem tohto neurčitého tvrdenia sa už nič viac nedozvieme. Okrem toho sa k masívnej čínskej špionáži ešte povie, že pred časom jeden zo šéfov francúzskeho námorníctva povedal, že je podozrivé, že v prístave Brest narástol počet sobášov námorníkov s Číňankami. A opäť, to je všetko, nedozvieme sa ani len, o koľko…“ informuje ďalej bývalý minister.

Tóda napísal aj ďalší článok, opäť s bombastickým titulkom. Ak by tam čitateľ tiež očakával bombastické informácie o špionáži, opäť nič. „…Je tam ešte jedno jediné faktografické tvrdenie. A to, že dvojka kandidátky AfD Bystroň vraj zobral hotovosť od média, ktoré vraj financuje „ruská tajná služba“.

A to je už z informácií naozaj všetko

Draxler vymenúva ešte niekoľko banálnych informácií. A to už je naozaj všetko. „Čiže, namiesto nejakých príbehov o ruskej špionáži sme sa dozvedeli smutný príbeh osamelého blázna v službách Bundeswehru a namiesto údajov o masívnej čínskej špionáži JEDEN príbeh o jednom človeku, ktorý údajne odovzdával „čínskej tajnej službe“ údaje o fungovaní Európskeho parlamentu. Plus odkaz na výrok francúzskeho admirála, že je podozrivé, že sa v Breste vydáva viac Číňaniek. A príbeh politika AfD, ktoré vraj česká kontrarozviedka podozrieva z nejakých opäť nie veľmi špecifických „proruských“ kontaktov,“ upresňuje.

Bývalý minister konštatuje, že podobne sa o manipuláciu snažia mnohé a mnohé iné články. Vždy nejako manipulujú fakty či kontext, alebo si dokonca bohapusto vymýšľajú. „Toto všetko pritom robia médiá, ktoré sa špecificky hrdia tým, že oni si overujú fakty, dokonca vydávajú „príručky“ o tom, ako spoznať, či je článok založený na faktoch a racionalite,“ dodal Juraj Draxler.

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Draxler upozornil na „trápny článok“ Mirka Tódu z Denníka N. Bombastický titulok o špionáži, informácie nikde…

Odoberať
Upozorniť na
8 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

KOMENTOVALI STE: