eReport.sk
Ruský stroj Suchoj Superjet. Foto: tasr/ap

Ruské aerolínie začínajú pociťovať sankcie Západu. Chýbajú im náhradné diely na lietadlá


Ruské aerolínie, vrátane štátneho Aeroflotu, rozoberajú lietadlá, aby si zabezpečili náhradné dielce. Pre západné sankcie ich totiž nemôžu kúpiť v zahraničí. Tento postup je tiež v súlade s júnovým odporúčaním ruskej vlády, aby letecké spoločnosti použili niektoré lietadlá na náhradné diely, a takto udržali zvyšné stroje v prevádzke minimálne do konca roka 2025.

Sankcie uvalené na Rusko po jeho útoku na Ukrajinu na konci februára bránia aerolíniám, aby získali náhradné diely na západe alebo aby tam poslali lietadlá na údržbu. 

Mohlo by vás zaujímať

  1. Na ilustračnej snímke z roku 2004 otvorené ohnisko na košickom sídlisku Luník IX.
  2. Obyvatelia Anglicka vo štvrtok rozhodujú o zložení regionálnych samospráv. Volebné miestnosti sa otvorili o 7.00 h miestneho času.
  3. Martin Klus (vpravo) a moderátor v štúdiu TASR.
  4. Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

Minimálne jeden v Rusku vyrobený stroj Suchoj Superjet 100 a jeden takmer úplne nový Airbus A350, oba prevádzkované Aeroflotom, sú aktuálne uzemnené a rozoberajú sa, uviedol pre Reuters zdroj oboznámený so situáciou. Aeroflot takisto vybral zariadenia z dvojice Boeingov 737 a Airbusov A320, pretože potrebuje náhradné dielce pre lietadlá týchto modelov.

Ruský stroj Suchoj Superjet. Foto: tasr/ap

Musia sa neustále aktualizovať

Väčšinu ruskej flotily lietadiel tvoria zahraničné dopravné lietadlá, od súčiastok zo zahraničia sú však závislé aj lietadlá Suchoj ruskej výroby. Experti predpokladajú, že je len otázkou času, kým sa čoraz viac lietadiel bude musieť rozoberať, aby zvyšné mohli zostať v prevádzke. Navyše, novšie generácie lietadiel A320neo, A350 rovnako ako Boeing 737 MAX a 787, majú technológie, ktoré sa musia neustále aktualizovať. Do roka, odkedy vstúpili sankcie do platnosti, bude pre Rusko výzvou, aby udržalo v prevádzke moderné lietadlá, uviedol jeden zo zdrojov. A to aj napriek veľmi rozvinutému a kompetentnému strojárstvu v krajine.

Takmer 80 % lietadiel Aeroflotu tvoria Boeingy a Airbusy. Aerolínie mali na konci minulého roka 134 Boeingov a 146 Airbusov a k tomu ešte 80 strojov Suchoj Superjet 100. Podľa kalkulácií agentúry Reuters od konca júla nevzlietlo približne 50 lietadiel alebo 15 % flotily Aeroflotu.

Zdroj: tasr

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Ruské aerolínie začínajú pociťovať sankcie Západu. Chýbajú im náhradné diely na lietadlá

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre