eReport.sk
Marcel Forgáč a Vera Wusterová, foto:RTVS

Marketér a bývalý producent o očkovacej lotérii: Stráca sa cieľ celej šou!


Namiesto radosti skôr traumatický zážitok! V nedeľu večer uzrela svetlo sveta dlho promovaná očkovacia lotéria s názvom Byť zdravý je výhra. Iniciatíva z portfólia nápadov expremiéra Igora Matoviča mala spopularizovať očkovanie na COVID – 19 na Slovensku. Zdá sa ale, že docielila pravý opak. Ako televízna šou nakoniec dopadla? Ako hodnotí výsledný produkt verejnoprávnej televízie ostrieľaný marketér Róbert Slovák?

Očkovacia lotéria Byť zdravý je výhra – Foto: rtvs

Vráťme sa na začiatok. Aký bol vlastne cieľ vzniku očkovacej šou Byť zdravý je výhra? „Motivácia prečo sa toto celé vlastne deje je iná, ako keď sa vytvára nejaká televízna šouka, ktorej úlohou je budovať napätie, dostať tam divákov a vytvoriť content pre televíziu. Mám taký pocit, že pri očkovacej lotérii sa trochu opomína jej prapôvodná podstata, ktorá je motivovať ľudí k očkovaniu,“ myslí si expert na komunikáciu a reklamu a bývalý producent Róbert Slovák.

Priťažké pravidlá

Pravdou je, že pri pilotnej epizóde očakávanej relácie došlo k viacerým prešľapom. Z piatich súťažiacich totiž vyhrala len Lýdia z Nižnej Sitnice. Tá sa ale potešila 101-tisíc eur. Ďalší súťažiaci už toľko šťastia nemali. Ako druhý Matej z Ružindolu zdvihol v poslednej sekunde, no po radostnom výkriku moderátorov ihneď zložil. Jakub z Rakovnice a Lukáš z Košíc tiež nezískali výhru.

Viac o očkovacej lotérii tu:

  1. Minister financií SR Igor Matovič (OĽaNO)
  2. Igor Bukovsky

Najbizarnejší prípad si relácia nechala na svoj záver. Zuzana z Popradu totiž nestihla v stanovenom termíne dvadsiatich sekúnd povedať heslo, ktoré bolo vidieť v štúdiu. Dôvodom bolo, že súťažiaca pozerala reláciu cez internet a televízny obraz tak videla s oneskorením.

„Keď sa nastavia pravidlá súťaže, tak, že väčšina účastníkov nevyhrá, čo sa pravdepodobne stalo aj teraz, tak si nemyslím, že to spĺňa tú úlohu, čo mala mať, a to motivovať k očkovaniu,“ opísal Slovák.

Odborník na komunikáciu a reklamu Róbert Slovák. – Foto: tasr

Nemotivujúca súťaž

Podľa odborníka autori pristupovali k relácii trochu z iného konca. „Tvorcovia konceptu sa na to pozerali z pohľadu televíznej relácie a je dobré, že je to profi urobené, no z pohľadu cieľa, ktorý sledovali, tak ten trochu unikol,“ podčiarkol šéf reklamnej agentúry Róbert Slovák a jeho priatelia.

„Cieľovka je dosť široká. Myslím si, že tí, čo majú byť motivovaní, sú viac zvyknutí na takýto typ televíznych formátov. Nemyslím si teda, že je to úplne mimo. Podľa mňa to môže fungovať v tom nastavení, ako to je, akurát tie technikálie, že je tam niekoľko súťažných podmienok, nesmerujú k motivácii, ale vytvárajú presný opak,“ dodal expert na reklamu.

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Marketér a bývalý producent o očkovacej lotérii: Stráca sa cieľ celej šou!