Podľa prieskumu, ktorý primátor Vallo pred verejnosťou zatajil, si Bratislavčania neprajú ani obmedzovanie počtu áut. Za takýto progresívny experiment sa vyjadrili len 3 percentá z nich.
Poslanec bratislavskej mestskej časti Ružinov Dávid Staruch na sociálnej sieti informoval verejnosť o prieskume, ktorý si nechal vypracovať magistrát hlavného mesta spoločnosťou Median v období od 7. do 20. decembra 2023, no pred verejnosťou ho zatajil. Celkovo išlo o tri prieskumy v súčte za viac ako 34-tisíc eur, píše portál Štandard.
Zatajený prieskum
Poslanec Staruch získal prieskum cez infožiadosť. Jeho výsledky podľa všetkého neboli určené pre verejnosť. Odpovede Bratislavčanov totiž magistrát určite nepotešili.
O dôležitých zmenách v Bratislave sa podľa výsledkov prieskumu necíti byť dostatočne informovaných až 51 percent obyvateľov mesta. Z toho úplne nedostatočne až 14 percent. Úplne dostatočnú informovanosť deklarovalo len 8 percent, skôr dostatočnú 40 percent a nevedelo odpovedať jedno percento respondentov.
Na otázku, ktoré oblasti sa v meste menia k horšiemu, odpovedalo 63 percent opýtaných, že doprava, zápchy a rozkopávky. Až 58 percent označilo, že sa zhoršuje možnosť parkovania. S odstupom nasledovali dostupnosť bývania (22 % percent), oprava rozbitých ciest a chodníkov (21 percent), bezdomovectvo (20 percent), kriminalita (19 percent) a kvalita verejnej hromadnej dopravy (9 percent).
Mohlo by vás zaujímať
Bratislavčania odmietajú obmedzovať počet áut
K lepšiemu sa podľa respondentov menia rekonštrukcie a skvalitňovanie verejných priestorov (36 percent), výstavba a rozvoj mesta (34 percent), kvalita životného prostredia a zelene (33 percent), poriadok a čistenie ulíc (29 percent) a kvalita hromadnej dopravy (20 percent).
Bratislavčania vidia riešenie dopravných zápch v posilnení a zlepšení MHD (13 percent), jej zlacnení (10 percent), vybudovaní metra (10 percent), pridaní cestných pruhov (7 percent), budovaní záchytných parkovísk (6 percent), zrušení cyklopruhov (6 percent), lepšej a efektívnejšej dopravnej infraštruktúre (5 percent) či v masívnejšom využívaní MHD, kolobežiek a pešej chôdze (5 percent).
Len 3 percentá respondentov by obmedzili počet áut, rovnaký počet respondentov vidí riešenie vo výmene súčasného vedenia a nechaní riadenia na odborníkov.
Žiadne cyklotrasy na úkor existujúcich ciest
Bratislavčania skôr súhlasia s výrokom, že by mesto malo rozširovať sieť cyklotrás a budovať nové (53 percent). Súhlasia s tým skôr ľudia nad 70 rokov (62 percent), so základným vzdelaním (67 percent), obyvatelia Petržalky (60 percent) a študenti (77 percent).
Magistrát sa rozhodol položiť respondentom aj otázku, či súhlasia alebo nesúhlasia s vytváraním cyklotrás aj na úkor jazdných pruhov určených pre automobilovú dopravu tam, kde nie je priestor na vytvorenie novej cyklotrasy. Negatívne odpovedalo kritických 87 percent respondentov, z toho 62 percent vyjadrilo zásadný nesúhlas.
Kladný postoj k cyklotrasám na úkor jazdných pruhov malo iba 12 percent obyvateľov, z toho 3 percentá súhlasili úplne. Ide najmä o respondentov v skupine 18 – 29 rokov (16 percent), 70 a viac rokov (20 percent), alebo so základným vzdelaním (20 percent).
Celý prieskum nájdete TU.
Zdroj: Štandard, Facebook – Dávid Staruch
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Vallo zatajil prieskum za tisíce eur: Až 87 percent Bratislavčanov nechce cyklotrasy na úkor jazdných pruhov