eReport.sk
Zdroj:TPK

Trnava zažíva kultúrnu revolúciu

Aj keď titulok môže vyznievať obdivne, jeho význam v historickom kontexte nesignalizuje nič dobré: Kultúrna revolúcia bola politická kampaň v Číne zorganizovaná v rokoch 1965 – 1969 skupinou okolo MaoCe-tungaza pomoci armády, bezpečnosti a mládeže (červené gardy). Znamenala čistky v armáde, komunistickej strane, štátnom aparáte a hospodársky chaos, kultúrne škody a takisto veľké straty na intelektuálnom potenciáli krajiny. Kampaň bola zameraná proti štyrom prežitkom – starému mysleniu, kultúre, obyčajom a návykom. Toľko informácie, dostupné vo Wikipédii.

Už dlhšie badať, že súčasné vedenie mesta Trnava nemá vzťah k jeho bohatej histórii a tradíciám. Najvypuklejšie sa to prejavilo nedávno pri zavedení nového loga mesta, ktoré stálo nemalé zdroje z našich vysokých daní. Nijako nekorešponduje s historickým erbom mesta, jeho zavedenie možno považovať za súčasť sofistikovaného procesu, smerujúceho k vymazaniu historického povedomia Trnavčanov o svojom meste.

„Nový kráľ“ prichádza s novými pravidlami…

V meste, kde sa žije kráľovsky, a to najmä jeho vedeniu z trojnásobne zvýšenej dane z nehnuteľnosti, máme nového kráľa, ktorého na sociálnych sieťach horlivo adoruje armáda jeho priaznivcov, ale aj podriadených, lebo keby tak nerobili, stratili by jeho priazeň a prípadné benefity, ktoré z toho vyplývajú.

„Mesto Trnava plánuje radikálne zmeniť podobu doteraz zaužívaného jarmoku, ktorý sa pravidelne organizuje v septembri. Čo sa týka bežných predajných stánkov, ktoré vždy lemovali Paulínsku, okolie obchodného domu Jednota či Dolné bašty, tie by mali z podujatia zmiznúť úplne. Zostať majú iba remeselníci, najmä tí, ktorí vedia predviesť aj niečo zo svojej výroby“ – dozvedeli sme sa tento pondelok z portálu MY Trnava.

Prečo odmietajú zisky do radničnej kasy?

Remeselníci na Tradičnom trnavskom jarmoku nechýbali pred radnicou najmenej od roku 2000 a vždy boli jeho oživením. Popri nich si však návštevníci jarmoku mohli vybrať aj z ďalšieho ponúkaného sortimentu od rôznych predajcov. Kto nechcel, nenakupoval. Ale prečo brať možnosť tisíckam ostatných?

FOTO Takto to vyzeralo na Tradičnom trnavskom jarmoku počas uplynulých rokov

GALÉRIA – Foto: tasr

Pozrime sa však na to z inej strany: mesto je v takej dobrej finančnej kondícii, že si môže dovoliť odmietnuť viac než stotisícový zisk z jarmoku? Asi mu to obyvatelia Trnavy vykryjú na rôznorodých poplatkoch, ktoré rastú, ako keby ich niekto polieval.

V záverečných účtoch mesta od roku 2016 nájdete v súvislosti s Tradičným trnavským jarmokom tieto položky (v €):

Výnosy za jednotlivé roky teda boli 89 362, 123 131, 134 706 a 139 304 €. Dnes tieto zdroje mesto nepotrebuje??? Zrejme ich má dostatok z už spomínaných poplatkov, a tiež z eurofondov, prípadne sa spolieha na to, že ich odtiaľ dostane; už sa však neraz stalo, že očakávané peniaze neprišli. Ale žiadny problém: vizualizácie na sociálnych sieťach potrebné množstvo ľudí zaujali, a úspech je zaručený.

Takže jarmok nám pravdepodobne postupne nahradia rôzne foodfesty; čo tam po uspokojení a názore tisícok ďalších obyvateľov Trnavy a okolia… Pán kráľ rozhodol, že budeme konečne svetoví, a nie provinční. Alebo nie? Najvyšší čas povedať, že kráľ je nahý.


KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Trnava zažíva kultúrnu revolúciu

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Najnovšie