Slováci najviac dôverujú verejnoprávnej televízii a rozhlasu (41 percent). Tlači a jej internetovým stránkam verí 21 percent, súkromným televíznym a rozhlasovým staniciam 20 percent a 16 percent dôveruje ľuďom, skupinám alebo priateľom na sociálnych sieťach.
Najmenej veria videoplatformám (12 percent) a influencerom na sociálnych sieťach (šesť percent). Vyplýva to z prieskumu Eurobarometra, ktorý bol zverejnený v pondelok (11. 7.) a zaoberá sa mediálnymi návykmi občanov a ich dôverou v rôzne mediálne zdroje, ako aj postojom k dezinformáciám.
Mohlo by vás zaujímať
Dezinformácie vieme rozlíšiť
Viac než štvrtina účastníkov prieskumu (28 percent) a 36 percent Slovákov uviedli, že za posledných sedem dní boli často vystavení dezinformáciám a falošným správam. Väčšina Európanov si je istá alebo pomerne istá svojou schopnosťou rozpoznať dezinformácie a falošné správy. V celej Únii je to 64 percent opýtaných, na Slovensku 70 percent ľudí.
Preferujeme televíziu
Televíziu ako primárny zdroj správ preferuje na Slovensku 73 percent opýtaných. Nasleduje rozhlas, ktorý označilo 44 percent Slovákov, on-line spravodajské platformy (37 percent) a sociálne médiá a blogy (25 percent). Na piatom mieste sa umiestnili noviny a časopisy. Ako hlavný zdroj ich považuje 13 percent ľudí. V poslednom čase v médiách zachytilo 76 percent Slovákov nejakú informáciu o Európskej únii.
Prieskum robila spoločnosť Ipsos European Public Affairs na prelome mája a júna na vzorke 52.347 občanov Európskej únie.
Zdroj: tasr
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Eurobarometer: Slováci veria viac RTVS ako súkromnej Markíze, či Joj