Tentoraz masívnemu nákladu čelili ľudia okolo slovenskej prezidentky. Anna Belousovová ich upozornila napríklad aj na to, aby Zuzanu Čaputovú neprezentovali ako „prestárlu pubertiačku, ktorá sa správa ako malé decko v cukrárni, ktoré sa nevie dojesť zákuskov“. Bývalá podpredsedníčka parlamentu expertom, ktorí zabezpečujú mediálnu prítomnosť hlavu štátu, zároveň odkázala: „Takto sa to nerobí do psej matere!„
Mohlo by vás zaujímať:
„Vážení PR odborníci nám namiesto štátnika ukazujú prestárlu pubetiačku, ktorá sa správa ako malé decko v cukrárni, ktoré sa nevie dojesť zákuskov,“ hodnotí odborníkov na mediálnu prítomnosť okolo prezidentky Zuzany Čaputovej bývalá vládna politička Anna Belousovová a súčasná predsedníčka neparlamentnej strany Národ a Spravodlivosť.
Belousovová sa pokúsila o analýzu mediálnych výstupov hlavy štátu, no nezmohla sa na nič iné ako na drsnú kritiku správ, ktoré o Zuzane Čaputovej zverejňujú médiá. To, že podľa nej nie je Čaputová prezentovaná pred občanmi práve najlepšie, pripisuje expertom, ktorí sa starajú o prezidentikinu public relations (PR). Pre tých, ktorí nevedia, o čo ide vysvetlíme, že PR je vlastne práca s verejnosťou, alebo ak chcete občanmi.
Čo je vlastne PR
„Ide o nepriame propagačné pôsobenie charakterizované tým, že pasívnemu subjektu (recipientovi) sa predkladajú informácie, na ktorých podklade si sám vytvára kladný názor na podnik, jeho činnosť, výrobky, služby a pod. Tým napomáha k vytváraniu požadovaných postojov, nevyhnutných pre dlhodobú úspešnú výrobnú a odbytovú činnosť,“ charakterizuje definíciu PR portál Wikipédia.
Ak si namiesto tovaru, služieb či výrobkov dosadíme politika, v tomto prípade Čaputovú, tak je zrejmé, že tím expertov prezidentky na PR, je jeden z najkľúčovejších, a to v tom zmysle, aby hlava štátu vyzerala pred občanmi čo najdôveryhodnejšie.
„Takto sa to nerobí do psej matere!“
„Verte, či nie, chcela by som naozaj úprimne odkázať tým, čo robia PR kampaň pani prezidentke: Robíte to čím ďalej, tým horšie. Už sme videli pani prezidentku v kroji. Už milión krát sme čítali, ako ju jej partner ľúbi. Poslali nám spoločný pozdrav z dovolenky. Už sme čítali, ako rada sa rýpe v záhrade. Naposledy nám ponúkli ´náhodné´ video, kde sa pani turistka z Česka skoro zadusila od dojatia, že ju vidí naživo. No dovoľte vyjadriť svoje pocity z celého toho šou slovami klasika: Takto sa to nerobí do psej matere!“ – sfúkla PR poradcov prezidentky hneď v úvode svojho statusu Belousovová.
„Obraz sa stáva stále trápnejší a trápnejší“
Podľa bývalej podpredsedníčky NR SR najvyšší ústavný činiteľ nie je žiadnou celebritou. „Hlava štátu, prezident republiky nie je hollywoodska hviezda, ani celebrita slovenského šoubiznisu. Hlava štátu by mala byť v prvom rade štátnik!!! Štátnik, ktorý v ťažkej dobe spojí a povzbudí národ. Dodá mu silu a odvahu na prekonanie toho, čo žijeme a čo nás ešte len čaká. A vy, vážení PR odborníci nám namiesto štátnika ukazuje prestárlu pubetiačku, ktorá sa správa ako malé decko v cukrárni, ktoré sa nevie dojesť zákuskov. V tomto prípade ako ´celebrita´, ktorá si do nemoty vychutnáva pozornosť médií a verejnosti za každú cenu. Aj za cenu toho, že jej obraz sa stáva stále trápnejší a trápnejší,“ nešetrila kritikou Belousovová.
„Pani Čaputová, je čas sa zobudiť“
Vzápätí si pomohla príkladom Margaret Thatcherovej, bývalej predsedníčky britskej vlády a Konzervatívnej strany. „Môžeme mať rôzne názory napríklad na Thatcherovú, no táto žena počas svojho pôsobenia v politike nepotrebovala lacno bojovať o popularitu takými trápnymi spôsobmi ako naša prezidentka. Thatcherová bola totiž osobnosť, ktorá sama formovala svoju dobu, mala vízie, mala odvahu a vedela definovať cieľ. Nebola totiž bábkou, ktorá sa omylom ocitla na poste, na ktorý nedorástla. Takže pani Čaputová, je čas sa zobudiť a prestať sa hrať na celebritu z reality šou. Je čas riešiť to, čo vám z vašej funkcie prináleží a za čo ste koniec koncov platená,“ uzavrela Belousovová.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Belousovová tímu Čaputovej: Robíte to čím ďalej, tým horšie! Prezident nie je hollywoodska hviezda