eReport.sk
Igor Matovič, foto: tasr

Tisíce do luftu? OĽANO vrazilo do reklamy na sociálnej sieti viac ako 50 tisíc eur. Fanúšikovia však odchádzajú


Toto sa asi nečíta ľahko. Strana Obyčajných ľudí má, zdá sa, problém s fanúšikmi i sympatizantmi strany. Vidno to nielen na predvolebných prieskumoch, ale aj na sociálnej sieti. Práve tam strana investovala nemalé peniaze do reklamy.

Katedra Komunikácie zverejnila analýzu ako si vedú jednotlivé strany na facebooku. „Ak porovnáme interakcie, ktoré stranícky profil OĽANO získal od začiatku tohto roka s interakciami na príspevkoch Smeru-SD, Obyčajní ľudia sú približne na polovičnej úrovni. Smer-SD dosahuje 2 milióny interakcií, kým OĽANO je tesne nad jedným miliónom,“ píše sa v materiáli. Zaujímavé je však porovnanie, koľko finančných prostriedkov vynaložil Smer oproti OĽANO.

– Foto: katedrakomunikacie.sk

„Smer-SD investoval do sponzoringu od začiatku tohto roka niečo viac ako 4-tisíc eur. Oproti OĽANO ide však o drobné, tí do svojho straníckeho profilu vložili už viac ako 55-tisíc eur,“ uvádza sa v analýze s tým, že Obyčajní ľudia tak za viac ako 14-násobne vyššie investície získali o polovicu menej interakcií ako ich opozičný rival. „Nie ideálne výsledky OĽANO na Facebooku však podčiarkuje aj odliv fanúšikov z ich stránky. Od začiatku tohto roka sleduje profil takmer o 10 tisíc ľudí menej. Ak by sme toto číslo očistili od nových fanúšikov, stránku si „odlajklo“ pravdepodobne výrazne viac ako 10 000 fanúšikov,“ upozorňujú autori analýzy.

– Foto: katedrakomunikacie.sk

„Dnes má OĽANO niečo cez 220 tisíc followerov. Človek by si mohol povedať, že strata 10 tisíc tak nie je veľmi citeľná. Tu si však treba uvedomiť, že „odlajknúť“ stránku je na sociálnych stránkach nezvyčajný krok, keďže najčastejšie vám ju po vašej neaktivite na nej prestane zobrazovať samotný Facebook. Ísť teda proaktívne na nejakú stránku a stlačiť tam „unfollow“ už vyžaduje celkom slušnú dávku hnevu či sklamania,“ píše sa v dokumente.

Napriek tomu je strana zrejme už „z najhoršieho vonku“. Momentálne totiž množstvo fanúšikov výrazne neklesá. „Môže to naznačovať, že tak ako sa zastavil pokles preferencií OĽANO v prieskumoch, tak je strana z najhoršie vonku aj na sociálnych sieťach,“ uzatvárajú autori analýzy.

Čítajte viac:

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Tisíce do luftu? OĽANO vrazilo do reklamy na sociálnej sieti viac ako 50 tisíc eur. Fanúšikovia však odchádzajú