eReport.sk
Foto: tasr

Matovič vďaka testovaniu ovládol facebook. Neuveríte, kto mu konkuruje

Celoplošné testovanie národa v uplynulých týždňoch sa nás dotklo natoľko, že sme sledovali profily politikov na sociálnych sieťach a viac sme ich komentovali a lajkovali. Zo súboja o najúspešnejšieho politika na facebooku za ostatné obdobie vyšiel víťazne premiér Igor Matovič.

Nestačí totiž mať iba veľa fanúšikov. Tých si dokonca môžete na sociálnej sieti kúpiť. Dôležité je, aby ľudia na vaše statusy reagovali. Presne to, sa podarilo predsedovi vlády, ktorý by na svojom úrade pokojne mohol zrušiť tlačové oddelenie. Túto funkciu totiž zvláda on sám, keď v priebehu dňa napíše niekoľko statusov na Facebook, absolvuje minimálne jednu tlačovú konferenciu na ľubovoľnú tému a občas to preloží aj televíznym či rozhlasovým vystúpením.

„Jednoznačne najúspešnejším politikom v posledných týždňoch je premiér Igor Matovič, ktorý v týždni, keď prebiehalo prvé kolo testovania, získal neuveriteľných viac ako 600 tisíc interakcií. Samozrejme, nie všetky boli pozitívne. Značná časť, najmä komentárov, ho skritizovala,“ povedal pre eReport analytik Gabriel Tóth z agentúry Katedra Komunikácie.  

Po prvom týždni testovania však záujem o Matovičov facebook akoby opadol a na krk mu začal opäť dýchať ultraľavičiar a verný smerák Ľuboš Blaha. Blahove prejavy na sociálnych sieťach sú už takmer legendárne, ale treba uznať, že posledné týždne ich posunul na iný level. Oplatilo sa. Od augusta tohto roka je, čo sa týka interakcií na Facebooku, väčšinou úspešnejší ako samotný premiér. „Výrazne posledný mesiac rastie aj Ľuboš Blaha, ktorý bol hneď po Igorovi Matovičovi druhým najpopulárnejším politikom na Facebooku. Pomáhajú mu v tom najmä príspevky na hrane dezinformácií, v ktorých kritizuje postup vlády pri zvládaní pandémie a jej opatrenia,“ prezradil analytik.

Kým Blaha buduje svoje impérium na sociálnej sieti, takto, Matovič má tiež svoj postup. Pomáha mu v tom aj fakt, že počas dňa zverejní aj niekoľko príspevkov. „Vyššia frekvencia pridávania príspevkov znamená celkovo vyššie čísla interakcií v ich súčte. Štýl komunikácie premiéra, teda byť útočný, kontroverzný a osobný, mu celkovo na sociálnych sieťach pomáha. Tento typ príspevkov podporujú aj algoritmy na sociálnych sieťach a zvyšujú jeho dosah aj napriek tomu, že prispieva veľmi často,“ vysvetľuje Gabriel Tóth.

Ale netreba zabúdať ani na iných politikov. „Výrazne počas celoplošného testovania rástli aj čísla na profiloch ministra obrany Naďa alebo poslancov ĽSNS, ktorí boli počas neho komunikačne aktívni, aj keď na opačných stranách barikády,“ upozornil Tóth. Partia okolo Mariána Kotlebu mala dokonca vyšší výtlak ako expremiéri Robert Fico a Peter Pellegrini. Grafy si môžete pozrieť tu.

10 najúspešnejších politikov na Facebooku podľa interakcií v termíne od 26.10. – 1.11.

  1. Igor Matovič                      604 491
  2. Ľuboš Blaha                       325 203
  3. Milan Uhrík                        128 008
  4. Zuzana Čaputová            119 776
  5. Milan Mazurek                106 511
  6. Jaroslav Naď                       93 362
  7. Robert Fico                         68 974
  8. Marián Kotleba                   51 408
  9. Veronika Remišová          39 017
  10. Peter Pellegrini                   37 044

Zdroj: Katedra komunikácie


KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Matovič vďaka testovaniu ovládol facebook. Neuveríte, kto mu konkuruje