eReport.sk

ROZHOVOR Vratko Rohoň: „Štát ma z noci do rána postavil pred otázku, čo robiť?“ Čo ho zachránilo?


Vidím, že sa vyznáte. Chováte však aj ovce a býčky. Lenže tie časom dorastú na statné zvieratá. Nebojíte sa ich?

Malé býčky a teliatka sú v podstate plaché, ale múdre a zaujímavé zvieratá. Zvyknú si na človeka tak ako ovečky. Už ku mne bežia, keď ma vidia. No a býky časom vykastrujeme, aby boli pokojnejšie. Lebo keď dospejú, so 400 kilovým býkom to nemusí byť až taká sranda, ani so 100 kilovým baranom, s ktorým mám tiež do činenia, keď chalanovi prepne, a jemu prepína tak raz za mesiac… Jedno zo základných pravidiel chovateľa je, že nikdy nesmieš stáť chrbtom k baranovi, musíš ho sledovať, lebo on je od Boha taký, že zaútočí a dokáže aj zabiť. Čiže si ho treba ošéfovať.

Do vašej výbavy pribudol traktor a päťročný bager.Traktor by som pochopila, ale čo ten bager? 

To je jedno s druhým. Vždy, keď som mal voľnejšie korunky, niečo som kúpil. Skúpil som čiastočky pozemkov a scelil ich, mám tam pomerne veľkú lúku, z ktorej plánujem robiť balíky sena pre seba a pre druhých, aby niečo zarobila. K tomu človek potrebuje celú výbavu – traktor, kosačku, prevracačku, hrabačku, riadkovačku, balíkovačku na malé a veľké balíky. Ten bager je o tom, že agro práce okolo sena sa robia v strede leta a počas iného obdobia si treba zarábať inak. Ako muzikanti sme boli postavení do situácie, tu vás pochováme zaživa, nedostanete nič, starajte sa o seba, ako viete. Ja sa v tom, čo viem robiť a som v tom dobrý, momentálne zamestnať neviem. Kultúra stojí, lietanie, ktoré som si držal ako zadné vrátka, je obmedzené. A tak ma štát postavil z noci do rána pred otázku, čo robiť? Predal som byt a mal som dve možnosti – míňať, kým sa to neskončí, alebo rozumne investovať. K agru mám blízko, robím okolo neho už desať rokov. Zakaždým, keď som potreboval urobiť nejaké terénne úpravy, na bagristu som čakal pol roka. Tak som si kúpil vlastný, je to frajerina, silný stroj, je to výzva. Teóriu mám zmáknutú, a tak som si povedal, že keď som sa už naučil na tom Boeingu, naučím sa aj na bagri. Navyše je to hydraulicky podobné s lietadlom.     

Ako pilot obrovských dopravných lietadiel, Boeingov, máte nalietaných úctyhodných 2 000 hodín a onedlho idete na povinné ročné preskúšanie. Pauzu v lietaní ste mali kvôli rodine, alebo čisto kvôli korone? 

Ľudia nás stiahli naspäť na pódiá.

Fakt, že niektoré Boeingy odchádzajú z letového priestoru pre konštrukčné chyby, v tom úlohu nehralo?

Určite nie, Boeingy z neba neodchádzajú, iba jeden typ, a to  B 737 MAX, ktorý mal problémy s vyvážením. V princípe išlo o to, že pôvodný trup stále predlžovali, nastali problémy s elektronikou, ktorá zahaprovala a došlo k dvom haváriám. Ale už to vyriešili. Boeing 737 je ale aj tak najlepšie a najrozšírenejšie dopravné lietadlo na svete. Ja by som akurát navrhol, aby typ MAX premenovali. V Európe sa ho snaží vytlačiť Airbus, lebo to je európske konzorcium, ale Boeing je Boeing.  

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

ROZHOVOR Vratko Rohoň: „Štát ma z noci do rána postavil pred otázku, čo robiť?“ Čo ho zachránilo?