eReport.sk
Trnavský primátor Peter Bročka (vpravo) sa na svojom profile chváli s fotkou z jeho návštevy na ministerstve. Zdroj: FB / Peter Bročka

Primátora Trnavy kritizujú: Kto je Bročka? Ikonická značka, ktorá je vraj neželanou realitou!

Komunálne voľby sa nezadržateľne blížia, doslova klopú na dvere. Kandidáti na županov, primátorov, starostov aj poslancov sa predbiehajú v sľuboch, ktoré zväčša aj tak nemôžu splniť, či nesplnia. Mnohí z nich, ktorí chcú obhájiť svoje pozície, sa navyše spoliehajú na to, že ľudia zabudli na to, čo im pred štyrmi rokmi sľubovali, alebo na to, čo zlé počas ostatných štyroch rokov porobili.

Jedným z tých, ktorí by radi vo svojej funkcii zostali ďalšie štyri roky, je trnavský primátor Peter Bročka. Pre mnohých ešte pred 10 rokmi málo známy muž, ktorý sa pred voľbami v roku 2014 zjavil na bicykli a porazil všetku svoju konkurenciu. Tentokrát to také jednoduché mať nebude, pretože mnohí Trnavčania s jeho prácou spokojní nie sú. A to napriek tomu, že on sám sa prezentuje v tom najlepšom svetle, kde sa len dá.

Zúfalé bytosti musia robiť zúfalé veci aby sa mohli zviditeľniť

Bročka sa usiluje zviditeľniť tým, že sa na FB vystatuje, ako bol na Úrade vlády „rozdávať rozumy“, pretože vie ako pomôcť pri budovaní cyklotrás. V samotnej Trnave je pritom výrazný odpor voči nezmyslenému budovaniu cyklotrás, ktorý dokonca eskaloval k podpisom petície voči „Zmene dopravného značenia v trnavskej štvrti Špíglsál“. Na sociálnej sieti vo svojom profile však sebavedomý Bročka zverejnil status s fotografiou z Úradu vlády, kde okrem iného napísal: „O to smiešnejšie pôsobia vymyslené tvrdenia „niektorých“ o tom, že nevieme komunikovať s ministerstvami, sme „kindermanažment“, že sa s nami nikto „hore“ nechce ani baviť… Proste zúfalé bytosti musia robiť zúfalé veci, aby sa aspoň pokúsili zviditeľniť, lebo roky pred voľbami ani nikto nevedel, že existujú.“

Aká však bola realita? „S pánom Bročkom ani s Trnavským samosprávnym krajom formálne ani neformálne nespolupracujeme, bolo to vyslovene pracovné stretnutie. Na našej sekcii Plánu obnovy sme vytvorili nové oddelenie regionálnych koordinátorov, kde chceme samosprávam pomôcť tak, že budú mať akúsi predĺženú ruku v zamestnancoch sekcie Plánu obnovy, kde sa budú môcť obrátiť pri výzvach z Plánu obnovy,“ povedal pre eReport Adrián Staňo, riaditeľ odboru koordinácie a komunikácie zo sekcie Plánu obnovy. Cyklista je okrem Petra Bročku aj nitriansky primátor Marek Hattas, takže to bude najmä o stretnutí primátorov cyklistov, ktorí budú radiť? „Nám neradí nikto z nich. Po Slovensku budeme mať regionálnych koordinátorov, teda našich zamestnancov, ktorí budú chodiť za primátormi a starostami s cieľom rozprávať sa s nimi ohľadom zverejnených výziev. Pre mňa je teda irelevantné, či je to župan, primátor, starosta alebo nejaký úradník, lebo tie výzvy majú jasných potenciálnych žiadateľov,“ uviedol ešte Staňo.

Svojvoľne vypovedal zmluvu a „zabral“ parkovacie automaty

Bročka bol teda na Úrade vlády len preto, aby si niečo vypočul a dal svoj vlastný pohľad na vec. „Áno, svoj vlastný pohľad na to, ako by sa, podľa neho, mohlo robiť to či ono, akú majú oni s tým skúsenosť, aké body vo výzvach on považuje za dôležité, aby sa to mohlo zlepšiť, teda aby sa to nerobilo od zeleného stola, ale aby na isté veci dali svoj pohľad aj samosprávy,“ zakončil Adrián Staňo, ktorý ešte zdupľoval, že to bolo čisto pracovné stretnutie, kde si síce vypočuli nejaké návrhy, ale takúto komunikáciu rozbiehajú so všetkými samosprávami naprieč Slovenskom.

Nedobrú skúsenosť so súčasným, podľa samého seba úspešným, trnavským primátorom, má aj žilinská spoločnosť EM Card, ktorej nechal Peter Bročka v Trnave svojvoľne vypovedať zmluvu a „zabrať“ parkovacie automaty. „Je nám veľmi divné, že mesto Trnava používalo pol roka systém, za ktorý nám nezaplatilo a svojvoľne ho odstránilo. To, čo sa udialo a koľko peňazí sa na používaní parkovacích automatov mestom vybralo, sme občanom aj sprístupnili na stránke trnava.emcard.com,“ netajil predseda predstavenstva spoločnosti Ladislav Heglas, podľa ktorého EM Card sa síce usiluje komunikovať s trnavskou radnicou, lenže odtiaľ sa jej nedostáva žiadnej odozvy, aj ich pokusy o osobné stretnutie s primátorom Bročkom sú márne.

Viac neúspešné rokovania, ako sú teraz, už byť nemôžu

„Mesto Trnava s nami síce komunikuje, ale len formou oficiálnych listov, čo nikam nevedie, preto sme podali v danej veci trestné oznámenie,“ dodal Heglas. Keďže Peter Bročka ide opäť kandidovať za primátora, eReport zaujímalo, či by vecou nepohla výmena primátora, pretože ten nový by mohol mať na ňu iný pohľad, aj komunikácia s ním by mohla byť na lepšej úrovni. V prípade opätovného zvolenia Bročku na primátorský post by totiž celá agónia a doťahovanie sa s EM Card pokračovali. „My v žiadnom prípade nechceme byť akoukoľvek formou zapletení do predvolebnej súťaže a nechceme byť v tejto záležitosti zneužití. Celú vec považujeme za výlučne obchodný spor. Kto bude primátorom, je čisto vecou obyvateľov Trnavy. A či by mohli byť rokovania s potenciálne novým primátorom úspešnejšie ako s týmto? Viac neúspešné, ako sú teraz, už byť nemôžu,“ skonštatoval Ladislav Heglas, ktorý na margo opätovnej kandidatúry Bročku na post primátora dodal, že každý má právo kandidovať na akúkoľvek funkciu. To, že Peter Bročka chce svoj primátorský post obhájiť, nechcel nijako komentovať.

Mohlo by vás zaujímať:

  1. Stretnutie ministra Andreja doležala s kandidátom na primátora Trnavy Branislavom Barošom
  2. Bývalý bulharský premiér Bojko Borisov hlasuje v predčasných parlamentných voľbách v meste Bankja 2. októbra 2022.
  3. Nezaujímajú ho

Pre časť Trnavy je Peter Bročka ikonická značka

„V Trnave sa protestuje, ako vláda poškodzuje záujmy miest a obcí na Slovensku, pod hlavičkou ZMOS-u je vyjadrovaná nespokojnosť, ale Trnava má zrejme inú vodu, respektíve minimálne vedenie mesta a Peter Bročka je evidentne hydratovaný dostatočne nejakým roztokom vnímania alternatívnej reality,“ okomentoval pre eReport neúčasť trnavského primátora na proteste jeden z jeho účastníkov. Na sociálnej sieti Bročka chrlí so železnou pravidelnosťou statusy o smelých plánoch radnice. Jemne mu však pritom ušlo, že jeho počínanie síce vyvoláva bezbrehý obdiv jeho voličov, ale na druhej strane je tu rozpadajúca sa vláda, kritika opozície ohľadne čerpania eurofondov a vysoký stupeň nedôvery predstaviteľom vlády premiéra Eduarda Hegera. „Peter Bročka je jednoducho pre istú časť Trnavy ikonická značka, jeho prešľapy vlastne nie sú prešľapy, všetko, čo robí, je skvelé,“ skonštatoval člen občianskeho združenia Trnava pre každého. „Peter Bročka je skvele vytvorený marketingový produkt, ktorý ale zaspal dobu a nereflektuje aktuálne dianie v spoločnosti,“ dodáva ďalší člen združenia.

Protikandidát poráža primátora o dvojnásobok hlasov

Zrejme najvážnejším protikandidátom Petra Bročka na post primátora je Branislav Baroš. V ankete profilu Trnavský bazár má pred Bročkom obrovský náskok. Kým Baroša podporilo 56% hlasujúcich, Bročku len 27%, teda ani nie polovica. Aby plusov pre Branislava Baroša nebolo málo, aj on sa môže pochváliť stretnutím s ministrom. Ako píše na sociálnej sieti, na pôde Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky sa v pondelok 27. septembra stretol s ministrom Andrejom Doležalom. Témou ich stretnutia bola výstavba južného obchvatu v Trnave a protihlukovej steny vedľa rýchlostnej cesty R1 pri mestskej časti Modranka. „Ako potvrdil minister, realizácia obchvatu nebola doposiaľ schválená, nakoľko Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) Ministerstva financií SR neudelil kladné stanovisko na schválenie tohto projektu z dôvodu jeho nepripravenosti,“ prezradil v statuse Baroš.

Baroš dostal od ministra viac ako nádejný prísľub

„Po urýchlenom spracovaní štúdie realizovateľnosti bude južný obchvat pri Trnave začlenený do aktualizovaného harmonogramu v novembri tohto roka. Paradoxne, súčasné vedenie túto tému otvorilo už dvakrát, a to iba pár mesiacov pred voľbami. Žiaľ, za osem rokov súčasného primátora sa pokračovanie obchvatu v Trnave neposunulo ani o krok ďalej,“ nešetrí kritikou Bročkov najvážnejší protikandidát. Ďalšou témou stretnutia bola realizácia chýbajúcej protihlukovej steny vedľa rýchlostnej cesty R1 pri Modranke. Podľa ministerstva zodpovedný útvar disponuje vypracovaným posudkom o hlučnosti, ktorého výsledkom je nameraná extrémne vysoká hladina hluku v obytných častiach celej Modranky. Na základe stretnutia dostal Branislav Baroš od ministra Doležala prísľub preverenia čo najskoršej realizácie, a to aj z dôvodu vysokých nameraných hodnôt.


KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Primátora Trnavy kritizujú: Kto je Bročka? Ikonická značka, ktorá je vraj neželanou realitou!

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

KOMENTOVALI STE: