Prečo má Slovensko také slabé výsledky? Už viac ako 20 rokov majú zelenú vo všetkých médiách „odborníci“, ktorí odmietajú memorovanie. Učenie sa básničiek a násobilky naspamäť, má výrazný vplyv na štrukturovanie mozgu. Ak viac ako 20 rokov odmietame „memorovanie“ a výsledky sú čoraz horšie, asi je niekde chyba! Myslí si Nachtmannová.
Prečo má Slovensko také slabé výsledky?
„Pozerám na TA3 diskusiu k výsledkom posledného testovania PISA. Pán exminister Grohling opäť prezentuje svoju absolútnu neznalosť neurofyziológie a vývinovej psychológie,“ začína svoj príspevok na sociálnej sieti odborníčka na školstvo.
„Už viac ako 20 rokov majú zelenú vo všetkých médiách „odborníci“, ktorí odmietajú memorovanie. Opakovanie je matkou múdrosti – „Repetitio mater studiorum est“, táto veta je známa už z antických čias. A jednou z jeho súčastí je aj memorovanie, teda mechanické opakovanie v určitom vývinovom období dieťaťa. Učenie sa básničiek naspamäť, násobilky naspamäť, atď. má výrazný vplyv na štrukturovanie mozgu, je to dôležité v ontogenéze dieťaťa,“ upozorňuje odborníčka.
Related Posts
Nachtmannová má jasno v tom, že nie všetky predmety sa dajú memorovať. „Určite nebudeme memorovať veci, ktorým máme rozumieť, teda napr. fyziku, chémiu, biológiu – tieto predmety sú však zaradené vo vyšších ročníkoch, kedy je mozog už podstatne štrukturovaný, a práve aj vďaka memorovaniu,“ píše odborníčka. Pridáva aj spomienku na bývalého českého ministra Stropnického, ktorý jej svojho času povedal: prestaňme démonizovať bifľovanie!
Memorovanie je vraj „fuj“
„Ak viac ako 20 rokov odmietame „memorovanie“ a výsledky sú čoraz horšie, asi je niekde chyba. Kto konečne v mainstreame pozve do diskusie aj skutočných odborníkov???“ pýta sa bývalá štátna tajomníčka. „Učitelia z praxe, vývinoví psychológovia a neurofyziológovia majú do toho čo povedať. V spoločnosti je však prezentovaná jasná skratka v myslení – memorovanie fuj,“ upozorňuje.
Nachtmannová približuje súčasné, moderné metódy „odborníkov“. „Dieťa v siedmej triede po zadaní otázky: „koľkokrát je 5×5“ si päťkrát obkreslí ruku a začne spočítavať prsty – je to tak kreatívne! Koľko času to však zaberie? Mozog evidentne stagnuje. A kde je dieťa?! Prečo ničíme tak dôležité obdobie jeho ontogenézy? Toto obdobie sa nedá resetovať!!! Túto skúsenosť mi rozprával učiteľ, ktorý dostal do triedy žiaka z inej základnej školy, v ktorej sa presadzovali progresívne metódy. Žiadne memorovanie,“ približuje odborníčka.
„Mimochodom, v dobe, kedy v školách deti museli vedieť násobilku naspamäť, učili sa a prezentovali básničky sme boli v hodnotení PISA nad priemerom OECD. Konečne sa musíme spamätať, dnešná relácia je znôška fráz bez poznania najnovších vedeckých poznatkov z oblasti neurofyziológie, vývinovej psychológie a pedagogiky,“ píše Nachtmannová.
Nechceme sa porovnávať so Singapurom a Kóreou
Prístupy sú rôzne a tomu zodpovedajú aj výsledky, upozorňuje poslankyňa za SMER-SSD. „Zbytočne hovoríte, že deti z krajín, ktoré spomínate pán Horecký trpia. Áno deti z kontinentálnej Číny, zo Singapuru, z Číny Macao, Hong Kongu, z Japonska, z Korey sa ozaj musia veľa učiť; ale práve to im zabezpečuje šťastnú budúcnosť. Byť akože šťastný v škole a hlúpy vďaka našim „odborníkom“ je cesta do pekla a jasne nám to medzinárodné porovnávania ukazujú,“ uzavrela Oľga Nachtmannová.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
O. Nachtmannová: Byť šťastný v škole a hlúpy vďaka našim „odborníkom“ je cesta do pekla