Parkovacia politika. Slovné spojenie v Trnave skloňované tak často, že snáď nie je človek, ktorý by ho minulý rok nespomenul. Rieši sa v debatách na ulici, na rodinných oslavách, v radoch pri pokladni. Že by bežní ľudia cítili úľavu a spokojnosť sa však rozhodne nedozviete….
Občianska (ne)poslušnosť?
Radní páni a dámy si možno pod pojmom „vedenie mesta“ pred voľbami predstavovali čosi iné, nech bežný trnavský volič. Nuž základná definícia politiky je boj o moc. Podaktorí to vzali doslovne a vedeli to už dávno, ostatní to minulý rok zaručene pochopili. Čo ale nepochopil súčasný primátor je fakt, že tento boj o moc musí byť v režime demokracie. Slovensko nie je diktatúra a keď sa tak jeden politik začne správať, je otázka času, kým občania začnú škrípať zubami.
…a to sa stalo
Kým primátor plnil svoje predvolebné sľuby – za ktoré dostal mandát vo voľbách – v podobe budovania cyklotrás, sadenia kvietkov a stromčekov, nikomu tým nekomplikoval život. Práve naopak, veď kto by sa hneval na krajšie okolie? I keď často na úkor motoristov a značného úbytku parkovacích miest.
Keď už ale svojim konaním niekto určuje rodinám, ako dlho môžu spolu tráviť čas, či môže človek prísť do práce alebo školy autom…Tak to už do veľkej miery otravuje život mnohým Trnavčanom aj „cezpoľným“. Bolo preto otázkou času, že sa ľudia zmobilizujú a začnú konať.
Mesto patrí ľuďom
To dali jasne najavo svojím postojom. V petícií a následnom referende. Ľudia síce nenaplnili potrebnú nadpolovičnú účasť (ostatne, v ktorých samosprávnych voľbách Trnavčania naplnili 50% účasť?), 16 tisíc ľudí dalo najavo, že chcú priamou formou demokracie povedať svoj názor. Zdá sa, že muselo prísť prvé miestne referendum, aby primátor naplnil povolebné sľuby o sebareflexií (alebo sa bál defenestrácie, ktorou sa už ľudia začali vyhrážať).
Začíname od konca
Tak sme zaplatili viac ako 50 tisíc eur, aby radnica začala konečne ľudí počúvať. Na poslednom stretnutí s občanmi, venovanom parkovacej politike, viceprimátor Marcel Krajčo avizoval, že nakoniec predsa len budú v Trnave časti, ktoré budú od poplatkov za parkovanie oslobodené. Keďže prekvapivo zistili, že nemá význam spoplatňovať celé mesto, niektoré časti mesta (Za traťou, Kopánka, Modranka) nebudú spoplatnené. Už teraz si ľudia kladú otázku, prečo jedny áno a druhí nie? Celý plán chce vedenie mesta predstaviť a podľa medializovaných informácií by sa mal prerokovávať na aprílovom zastupiteľstve. Na odpovede si dovtedy budeme musieť počkať.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Komentár: prečo na to ideme odzadu?