eReport.sk
aký je správny postup reklamácie? foto: pixabay.com
aký je správny postup reklamácie? foto: pixabay.com

Zaujíma nás, čo vás zaujíma


Drahí čitatelia, vitajte na mieste, kde má občiansky hlas váhu a každý problém svoj priestor. V tejto rubrike sa venujeme vaším podnetom, na ktoré sa snažíme nájsť riešenia. Sme radi, že môžeme byť mostom medzi vami – našimi čitateľmi a príslušnými orgánmi, ktoré majú schopnosť riešiť vaše problémy. Poslaním našej redakcie je poskytnúť občanom príležitosť na vyjadrenie. Zaujíma nás, čo vás – našich čitateľov – zaujíma.

Podnet od vás

„Mám nové dvojročné auto a v rámci záruky sa vyskytla chyba. S danou chybou je auto v autorizovanom servise už druhý mesiac s tým, že nevedia prísť na chybu. Na otázku ako dlho budem čakať alebo aké sú možnosti mi odpovedali, že to môže byť polroka, kým vadu neodstránia. Náhradné vozidlo síce mám, ale do toho nezmestím ani nákup a nieto ešte 2 detské sedačky. Zaujíma ma či existuje nejaká zákonná doba na vybavenie danej reklamácie.“

V prípade, ak ste auto kupovali ako spotrebiteľ a reklamácia bola úplatnená do 30.06.2024 platí, že vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej preukázateľného uplatnenia. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Pokiaľ ide o náhradný tovar (vozidlo) žiadny všeobecne záväzný právny predpis predávajúcemu neukladá povinnosť počas reklamácie poskytnúť náhradný tovar – uvedené môže byť riešené vo všeobecných zmluvných podmienkach predávajúceho a podľa nich sa treba riadiť.

Skúste sa s daným servisom (alebo predajcom) dohodnúť ohľadom ďalšieho postupu a odporúčame žiadať opravu vozidla v primeranej lehote. Zároveň neodporúčam automaticky argumentovať odstúpením od zmluvy, žiadaním nového tovaru alebo riešenia situácie súdnou cestou, keďže v zmysle európskeho spotrebiteľského práva platí, že lehota na opravu by mala byť primeraná vzhľadom na situáciu a mala by kupujúceho chrániť pred rizikom závažného oneskorenia. Zároveň by malo byť objektívne umožnené predávajúcemu dokončiť opravu včas (nová právna úprava od 1.7.2024 už na túto situáciu myslí a rieši ju v paragrafe 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka. „Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Oznámená lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.“

Sme tu pre vás!

Neváhajte nás kontaktovať aj s vaším problémom!

Mail: [email protected]

Mobil: 0947 915 320

Osobne: Redakcia eReport Trnava, Bulharská 42

Vaše podnety sú pre nás impulzom na to, aby sa nám všetkým v Trnave žilo o čosi lepšie!

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Zaujíma nás, čo vás zaujíma

Odoberať
Upozorniť na
0 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre