eReport.sk
redakcia

V Trnave čoskoro vznikne ďalšia cyklomagistrála! Ako sa dotkne parkovacích miest? 


Ďalší cyklistický megaprojekt je na spadnutie. Rekonštrukcia zmení podobu jednej z najdôležitejších dopravných tepien v Trnave.

Text: Boj aktuálneho vedenia mesta za „spravodlivejšie prerozdelenie verejného priestoru“ prechádza do ďalšej etapy. V najbližšom období plánuje Trnava výstavbu kľúčovej cyklotrasy, ktorá má reprezentovať dôležitú súčasť vznikajúcej nosnej siete. So začiatkom pri Parku Janka Kráľa bude pokračovať pozdĺž ulice Jána Bottu a Štefana Moyzesa až k existujúcej cyklotrase pri City Parku na Ružindolskej. Hlavným zámerom je prepojiť Úrad sociálnych vecí a rodiny, internát, dve základné školy a športové gymnázium, ktoré sú priamo na trase plánovaného cyklochodníka. „Po spustení príde k spravodlivejšiemu prerozdeleniu verejného a dopravného priestoru a k výraznému zvýšeniu bezpečnosti pre všetky vekové kategórie,“ prezentuje trnavský primátor Peter Bročka na webových stránkach mesta. Trasa má, podľa vedenia mesta, potenciál výrazne zvýšiť podiel peších a cyklistov na celkovom objeme prepravy.

DVA KILOMETRE ZA DVA MILIÓNY

Dvojkilometrový cyklochodník vyjde na viac než dva milióny eur. S financovaním projektu pomôžu najmä zdroje z Plánu obnovy. Mesto avizuje, že súčasťou dvojmiliónovej zákazky je tiež revitalizácia pridruženého dopravného priestoru. Na trase by tak mali pribudnúť nové povrchy chodníkov pre peších, verejné osvetlenie, mobiliár či polopodzemné kontajneroviská. Upravené dopravné riešenie vyžaduje výrub niekoľkých stromov a úpravu zelene. Zásahy mesto plánuje kompenzovať novou výsadbou a dobudovaním zelených plôch.

Foto: Bottova ulica, redakcia

OHROZENÉ PARKOVANIE

Projekt ráta s úpravou pozdĺžneho parkovania v celom riešenom úseku a navrhuje vytvorenie takzvaného „parkovacieho pruhu“. Samotná realizácia však bude závislá na priestorových možnostiach. Keďže samotný cyklochodník odoberie približne 2,5 metra z využiteľnej šírky vozovky (1,25 m pre každý smer). Zachovanie rovnakého počtu parkovacích kapacít je preto nepravdepodobné.

Podobne ako v iných častiach mesta, aj po rekonštrukcii parkovanie v lokalite povolia len na vyznačených miestach so spoplatnením v rámci zóny R5 medzi 8:00 a 18:00 sadzbou 1 eur/hod. (maximálne 8 eur denne).

Cyklotrase ustúpi aj mestská hromadná doprava. Zastávku pri križovatke ulíc J.Bottu a F.Urbánka presunú a na zvyšných autobusových zastávkach sa z dôvodu obmedzených priestorových možností a susediacich rodinných domov prístrešky vôbec nenavrhujú.

Zdroje: Súťažné podklady pre verejné obstarávanie, mesto Trnava

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

V Trnave čoskoro vznikne ďalšia cyklomagistrála! Ako sa dotkne parkovacích miest? 

Odoberať
Upozorniť na
3 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre