V tieni programu návštevy premiéra Fica v Číne zostala iná udalosť, ktorá má súvislosť so Slovenskom. Presnejšie – so Slovákom Jozefom Kabaňom. U nás neveľmi známe meno. Ide však o jedného zo svetovo úspešných dizajnérov.
Kto je Jozef Kabaň
Narodil sa v r. 1973 v Námestove, patril k hlavným dizajnérom Škody, stál za modelmi Superb, Octavia, Fabia tretej generácie a SUV Kodiaq. Po roku 2017 pôsobil ako jeden z dvoch šéfdizajnérov BMW, bol aj šéfdizajnérom Rolls-Royce. Navrhol napríklad exteriér Bugatti Veyron (najrýchlejšie sériovo vyrábané auto na svete – 407,4 km/hod.), pracoval aj pre Audi a Volkswagen. Už dva roky pôsobí v Číne, je viceprezidentom štátnej automobilky SAIC pre globálny dizajn.
Auto vyššej strednej triedy za bagateľ
V Číne sa začalo predávať prvé sériovo vyrábaného auto, za ktorého dizajnom stojí práve Jozef Kabaň. Model má označenie Roewe M7 DMH, ide o hybridné motorové vozidlo, informuje server marker.sk. Vyrába ho štátna automobilka SAIC produkujúca aj u nás už známe modely MG. Auto pôsobí luxusne, ako kombinácia Audi a Rolls-Royce. Jeho cena je na naše pomery neuveriteľná: predpredaj v Číne sa začal od 11.700 eur.
Podľa výrobcu je spotreba auta 2,9 litra benzínu na 100 km, s 55-litrovou nádržou a batériou má dojazd 2.050 km. Auto poháňa elektromotor, ktorý má 184 koní a 330 Nm (Newton meter), zrýchlenie z nuly na sto km/hod. urobí za 7,9 sekundy. Rozmery ho radia do vyššej strednej triedy a je porovnateľný s modelmi Audi A6, BMW radu 5, Volvo S80, alebo Mercedes triedy E. Využíva vynovenú piatu generáciu hybridného pohonu.
Čínske autá ponúkajú vysoký spotrebiteľský komfort, sklo na okne sa nezavrie, ak mu zavadzia napríklad detská ruka, výrazne ľahšie je parkovanie a má a mnoho ďalších funkcionalít.
A to všetko za cenu pod dvanásťtisíc eur v Číne. To znamená, že aj pri hypotetickom 100-percentnom cle by bolo lacnejšie ako európska konkurencia.
Zdroj: Roewe, standard.sk





























KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Úspech Slováka v Číne