eReport.sk
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
Minister dopravy Andrej Doležal Foto: tasr

Takto sa to robí, do psej matere? Subdodávatelia stavby D1 sú pred krachom. Tvrdia, že ich nevyplatili!

Nevyplatení subdodávatelia na stavbe úseku diaľnice D1 Lietavska Lúčka — Dubná Skala s tunelom Višňové zverejnili vo štvrtok otvorený list. Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR, Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) a zhotoviteľov diela žiadajú o stretnutie na pôde NDS.

Mohlo by vás zaujímať:

  1. Premávka na diaľnici D1 v smere na Trnavu nedaľeko križovatky Triblavina.
  2. Sprava minister obrany SR Jaroslav Naď a minister obrany Slovinskej republiky Marjan Šarc v Centre výcviku Lešť 19. júla 2022.

Na stretnutí pod záštitou ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina) a predsedu Národnej rady (NR) SR Borisa Kollára žiadajú prijať konkrétne kroky a podpísať memorandum s konkrétnym postupom. „Navrhujeme osobné rokovanie všetkých strán, kde by malo dôjsť k prerokovaniu spôsobu uhradenia všetkých záväzkov dlžníkov,“ uviedli subdodávatelia.

„Prešlo niekoľko mesiacov, čo sme dostali čiastočné úhrady faktúr a naše firmy spolu so stovkami zamestnancov sú pred krachom. Preto prosíme o osobné stretnutie so všetkými zainteresovanými stranami – Skanska, Porr, Tubau a Cestné stavby,“ vysvetlili subdodávatelia.

Hrozia, že začnú s protestmi

Upozornili, že ak do 12. augusta nedôjde k rokovaniu všetkých zainteresovaných strán, začnú sa od 17. augusta pokojné protesty medzi Ružomberkom a Žilinou, pri tuneli Višňové, pri sídle NDS a pri sídlach zainteresovaných spoločností.

Podpredsedníčka predstavenstva Skanska SK Magdaléna Dobišová pre TASR uviedla, že spoločnosť si plní a uhrádza všetky záväzky k svojim partnerom a subdodávateľom. „Často nad rámec zmluvných povinností. A to i napriek mimoriadne nepriaznivej situácii okolo ceny stavebných materiálov, bezprecedentného zdražovania a nepredvídateľnej situácii na trhu ako takom. To, na čo máme zmluvne dosah, aktívne riešime, sprostredkovávame komunikáciu, ako aj navrhujeme riešenia na vysporiadanie predmetných dlhov. Stavba ide kontinuálne ďalej, pracuje sa na všetkých cestných a mostných objektoch. V tuneli sa pracuje 24 hodín denne sedem dní v týždni,“ priblížila.

Ministerstvo: Odporúčame, aby sa obrátili na súd

„Štát, respektíve NDS, majú všetky záväzky voči zmluvnému partnerovi, teda spoločnosti Skanska, uhradené do posledného centu. Pán Juhás a aj ostatní drobní živnostníci majú problém s tým, že im nezaplatila firma, ktorá je v subdodávateľskom reťazci, teda nie štát, ani NDS. Odporúčame poškodeným živnostníkom, aby sa obrátili na súd, respektíve na orgány činné v trestnom konaní, pretože existuje podozrenie z toho, že by mohlo ísť o špekulatívne podvodné konanie,“ vysvetlil riaditeľ odboru komunikácie ministerstva dopravy Ivan Rudolf.

Zdroj: tasr


KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Takto sa to robí, do psej matere? Subdodávatelia stavby D1 sú pred krachom. Tvrdia, že ich nevyplatili!

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Čítajte viac…

Politika

Správy

Celebrity

Šport

Zaujímavosti