eReport.sk
Ilustračné foto: tasr

Slováci nakupujúci online plánujú minúť na darčeky o 5 % viac ako vlani


Slováci nakupujúci na internete plánujú minúť na vianočné darčeky, napriek pretrvávajúcim obavám, o 5 % vyššiu sumu ako vlani. Zistenia vyplývajú z aktuálneho prieskumu nákupného poradcu Heureka.sk na vzorke 1855 respondentov.

„Minuloročné Vianoce boli naplno poznačené vojenským konfliktom na Ukrajine, energetickou krízou a rozbiehajúcou sa infláciou. Pre uvedené dôvody 44 % respondentov plánovalo oproti predchádzajúcemu roku na vianočných darčekoch šetriť. V tohtoročnom prieskume ich počet klesol na 32 % a, naopak, na 12 % narástol počet tých, ktorí plánujú minúť viac ako pred rokom,“ objasnil nákupný poradca.

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Ekologický aspekt zohráva malú rolu

Napriek všeobecne deklarovanej snahe šetriť si Slováci aj tento rok podľa prieskumu na Vianoce doprajú, keďže plánovaný vianočný rozpočet stúpol o 5 % na 292 eur. Online nakupovanie výrazne zmenilo aj nákupy vianočných darčekov. Až 16,5 % respondentov ich nakupuje počas celého roka. Takmer deväť z desiatich respondentov preferuje online nákupy pred nákupom v kamenných predajniach a kupujú online minimálne polovicu z nich.

Prieskum ukázal, že ženy začínajú nakupovať vianočné darčeky skôr ako muži. Dvojnásobne viac žien ich začína nakupovať už v septembri a októbri, naopak, dvojnásobne menej ich nakupuje v decembri a tesne pred Vianocami. V priemere spotrebitelia nakupujú darčeky pre 5,7 blízkeho.

Kľúčové kritérium pri hodnotení výrobkov zohráva kvalita, nasleduje cena, tretím kritériom sú recenzie ostatných zákazníkov. „Bohužiaľ, ekologický aspekt hrá rolu len pre necelých 7 % a podpora lokálnych slovenských produktov len pre niečo vyše 9 % respondentov, pričom ženy majú tieto kritéria oproti mužom výrazne vyššie, konkrétne ekologický aspekt o 40 % viac a lokálny až o vyše 70 %,“ poukázal riaditeľ nákupného poradcu Jan Mayer.

Zdroj: tasr

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Slováci nakupujúci online plánujú minúť na darčeky o 5 % viac ako vlani

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre