Maxim sezónu v Yamaha R3 bLU cRU European Cup 2021 dokončil na celkovom štvrtom mieste, pričom posledné októbrové víkendy jazdil preteky v španielsku na divokú kartu v šampionáte ESBK.
Po predposlednom októbrovom víkende v španielskej Valencii na okruhu Ricardo Tormo Circuit sa mladý Slovák presunul na ďalší španielsky okruh Circuito de Jerez. Víkendová predpoveď počasia v Jereze nebola príliš priaznivá, čo sa v oboch pretekoch aj potvrdilo. Silný vietor a dážď znepríjemňovala pilotom ESBK celé preteky a o napäté situácie a pády nebola núdza.
Po sobotňajšej kvalifikácii, v ktorej sa Maxim umiestnil na 12. mieste, nasledovali prvé preteky v triede JuniorSBK 300 až o 16:30 hod. Pred samotným štartom bola trať po daždi ešte mokrá a Repák sa rozhodol do pretekov poriadne zariskovať. Prednú pneumatiku zvolil na mokré podmienky a na zadnej náprave mal obutú pneumatiku na suchý pretek. Preteky sa nezaobišli bez dramatického momentu, kedy po nepríjemnom páde jedného z vedúcich pilotov, boli zastavené. Po pár minútach sa štart opakoval a bol vypísaný na 8 kôl. Voľba obutia mokrej a suchej pneumatiky sa ukázala ako dobré rozhodnutie a Maxim tak obsadil 11. miesto.
FOTO MAXA REPÁKA Z PRETEKOV V ŠPANIELSKU NÁJDETE V GALÉRII
Druhé nedeľné preteky sa odštartovali v riadnom čase o 13.00 hod. Tak isto ako v sobotu, trať bola mokrá, so silným vetrom. Hneď po úvodných kolách prišlo ku kolízii viacerých jazdcov a tak boli preteky aj tentokrát zastavené. Po štvrťhodine sa štart opakoval a mladý Slovák sa prepadol na 13. miesto. V závere pretekov zabojoval a stíhacou jazdou sa mu podarilo dotiahnuť na súperov a spomedzi 26. jazdcov získal konečné 9. miesto.
Ako hodnotí preteky v Jereze Maxim Repák:
Sezónu 2021 som ukončil dvoma pretekmi v rámci španielskych majstrovstiev ESBK v kategórii SBK 300, a to na okruhu v Jereze. Využil som ponuku od madridského tímu MS racing, z ktorého systémom práce som sa veľmi rýchlo zoznámil. Na záverečnom podujatí v Jereze nás zaskočilo nepríjemné počasie, keď okrem silného prívalového dažďa neustále fúkal aj prudký nárazový vietor. Bola to pre mňa veľmi dobrá skúsenosť jazdiť na novej trati, mokrom povrchu, no spočiatku som išiel možno až príliš opatrne.
V prvých pretekoch sme pri meniacich sa podmienkach zariskovali a nastúpil som ako takmer jediný s prednou mokrou a zadnou suchou pneumatikou. Preto som v úvode nemal skoro žiadny grip, no časom trať schla a priľnavosť sa stále zlepšovala, čo mi umožnilo predbehnúť mnohých súperov a skončiť na jedenástom mieste.
Pred druhými pretekmi silno pršalo, takže voľba pneumatík bola iba jedna. Štart druhých pretekov sa musel opakovať pre červené vlajky. Druhý štart sa mi podaril. Spočiatku som išiel opatrne a zamotal sa v druhej skupinke jazdcov. V nej som bojoval celé preteky, no v poslednom kole som zvolil správnu taktiku a skončil tak na čele druhej skupinky. V cieli som obsadil konečné deviate miesto. V obidvoch pretekoch som nazbieral cenné skúsenosti, ktoré sa budem snažiť zužitkovať v budúcnosti.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Skvelý úspech mladého Slováka: Repák skončil na šampionáte v Španielsku medzi prvými!