eReport.sk
Oľga Nachtmannová s priateľkami
Oľga Nachtmannová s priateľkami, Zdroj: FB O. Nachtmannovej

O. Nachtmannová: Byť šťastný v škole a hlúpy vďaka našim „odborníkom“ je cesta do pekla


Prečo má Slovensko také slabé výsledky? Už viac ako 20 rokov majú zelenú vo všetkých médiách „odborníci“, ktorí odmietajú memorovanie. Učenie sa básničiek a násobilky naspamäť, má výrazný vplyv na štrukturovanie mozgu. Ak viac ako 20 rokov odmietame „memorovanie“ a výsledky sú čoraz horšie, asi je niekde chyba! Myslí si Nachtmannová.

Prečo má Slovensko také slabé výsledky?

„Pozerám na TA3 diskusiu k výsledkom posledného testovania PISA. Pán exminister Grohling opäť prezentuje svoju absolútnu neznalosť neurofyziológie a vývinovej psychológie,“ začína svoj príspevok na sociálnej sieti odborníčka na školstvo.

„Už viac ako 20 rokov majú zelenú vo všetkých médiách „odborníci“, ktorí odmietajú memorovanie. Opakovanie je matkou múdrosti – „Repetitio mater studiorum est“, táto veta je známa už z antických čias. A jednou z jeho súčastí je aj memorovanie, teda mechanické opakovanie v určitom vývinovom období dieťaťa. Učenie sa básničiek naspamäť, násobilky naspamäť, atď. má výrazný vplyv na štrukturovanie mozgu, je to dôležité v ontogenéze dieťaťa,“ upozorňuje odborníčka.

Related Posts

  1. Juraj Blanár
  2. Na koho sa môžete tešiť vo víkendových reláciách?
  3. Tibor Gašpar
  4. minister spravodlivosti Boris Susko (Smer-SD)

Nachtmannová má jasno v tom, že nie všetky predmety sa dajú memorovať. „Určite nebudeme memorovať veci, ktorým máme rozumieť, teda napr. fyziku, chémiu, biológiu – tieto predmety sú však zaradené vo vyšších ročníkoch, kedy je mozog už podstatne štrukturovaný, a práve aj vďaka memorovaniu,“ píše odborníčka. Pridáva aj spomienku na bývalého českého ministra Stropnického, ktorý jej svojho času povedal: prestaňme démonizovať bifľovanie!

Memorovanie je vraj „fuj“

„Ak viac ako 20 rokov odmietame „memorovanie“ a výsledky sú čoraz horšie, asi je niekde chyba. Kto konečne v mainstreame pozve do diskusie aj skutočných odborníkov???“ pýta sa bývalá štátna tajomníčka. „Učitelia z praxe, vývinoví psychológovia a neurofyziológovia majú do toho čo povedať. V spoločnosti je však prezentovaná jasná skratka v myslení – memorovanie fuj,“ upozorňuje.  

Nachtmannová približuje súčasné, moderné metódy „odborníkov“. „Dieťa v siedmej triede po zadaní otázky: „koľkokrát je 5×5“ si päťkrát obkreslí ruku a začne spočítavať prsty – je to tak kreatívne! Koľko času to však zaberie? Mozog evidentne stagnuje. A kde je dieťa?! Prečo ničíme tak dôležité obdobie jeho ontogenézy? Toto obdobie sa nedá resetovať!!! Túto skúsenosť mi rozprával učiteľ, ktorý dostal do triedy žiaka z inej základnej školy, v ktorej sa presadzovali progresívne metódy. Žiadne memorovanie,“ približuje odborníčka.

„Mimochodom, v dobe, kedy v školách deti museli vedieť násobilku naspamäť, učili sa a prezentovali básničky sme boli v hodnotení PISA nad priemerom OECD. Konečne sa musíme spamätať, dnešná relácia je znôška fráz bez poznania najnovších vedeckých poznatkov z oblasti neurofyziológie, vývinovej psychológie a pedagogiky,“ píše Nachtmannová.

Nechceme sa porovnávať so Singapurom a Kóreou

Prístupy sú rôzne a tomu zodpovedajú aj výsledky, upozorňuje poslankyňa za SMER-SSD. „Zbytočne hovoríte, že deti z krajín, ktoré spomínate pán Horecký trpia. Áno deti z kontinentálnej Číny, zo Singapuru, z Číny Macao, Hong Kongu, z Japonska, z Korey sa ozaj musia veľa učiť; ale práve to im zabezpečuje šťastnú budúcnosť. Byť akože šťastný v škole a hlúpy vďaka našim „odborníkom“ je cesta do pekla a jasne nám to medzinárodné porovnávania ukazujú,“ uzavrela Oľga Nachtmannová.

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

O. Nachtmannová: Byť šťastný v škole a hlúpy vďaka našim „odborníkom“ je cesta do pekla

Odoberať
Upozorniť na
22 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre