eReport.sk
foto: tasr

Pandémia zmenila aj psychiku našich detí. Mnohé sa už tešia do školy


U menších detí je dobré si pred návratom do školy hravou formou zopakovať čítanie, písanie či počítanie. Povedala to psychologička Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPaP) Beáta Sedlačková s tým, že nie je zástancom toho, aby sa deti učili cez prázdniny učivo dopredu.

„Všetky deti naberajú vedomosti ešte pred nástupom do školy, ale vlastným spôsobom a tempom. Čiže, keď sa dieťa zaujíma o písmenká a nejakou hravou formou sa mu podarí napríklad hlásky spájať do slabík, je to niečo ako bonus, ale nie je to spôsob, že ho to rodič učí,“ uviedla psychologička v podcaste VÚDPaP Nahlas o deťoch. Ako tvrdí, ide o prirodzenú hravú formu. 

Mohlo by vás zaujímať

  1. Ilustračné foto
  2. deti škola
  3. Podpredseda parlamentu Juraj Blanár (Smer-SD)
  4. žiaci v škole

Konečne bez pandémie

V blížiacom sa novom školskom roku 2022/2023 budú školy fungovať ako v čase pred pandémiou ochorenia COVID-19, a to bez zásadných obmedzení. Do lavíc zasadnú žiaci bez nutnosti nosenia rúšok a respirátorov, izolácia bude len pre pozitívnu osobu. Podľa Sedlačkovej bude pre deti ideálny stav, keď sa na ochorenie COVID-19 bude pozerať ako na bežné ochorenie. Poukázala však na to, že hoci teraz neplatia žiadne opatrenia, tak spoločnosť nevie, čo nás čaká v prípade zhoršenia pandemickej situácie.

Po pandémii je podľa psychologičky veľa detí, ktorým sa ešte nepodarilo zaradiť do bežného života. „Psychológom sa hlásia rodičia detí, ktoré majú problémy z dlhodobej sociálnej izolácie,“ priblížila. Tie deti, ktoré nemajú psychické problémy, sa už podľa psychologičky pomaly aj tešia do školy. Žiaci sa do školských lavíc po letných prázdninách vrátia v pondelok 5. septembra.

Zdroj: tasr

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Pandémia zmenila aj psychiku našich detí. Mnohé sa už tešia do školy

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

KOMENTOVALI STE: