Obyvateľom mestskej časti Trnava – Juh, kam patrí Linčianska, Tulipán a Vajslova dolina, už pomaly dochádza trpezlivosť. Vedenie mesta sa v pravidelných intervaloch chváli, najčastejšie na sociálnych sieťach, vizualizáciami krásnych projektov – žiaľ, väčšina z nich sa realizuje po železničnú stanicu… za ňou, akoby mesto končilo.
Platíme dane tak, ako ostatní Trnavčania
Aj takto by sa dal sformulovať odkaz obyvateľov Linčianskej. Už roky márne čakajú, že sa aj im ujde revitalizácia vnútroblokov. Tá stále nenabrala reálne kontúry, ak obyvatelia žiadajú o opravu mobiliáru, nedočkajú sa, lebo veď sa bude revitalizovať. Večná otázka znie – kedy?
Údržba, údržba, ach tá údržba
Možno viacerí Trnavčania (nielen tí z Linčianskej alebo z Tulipánu, či z Vajslovej doliny) si všimli, že s mestskou údržbou to ide nejako z kopca. Pôvodne pekná myšlienka, aby si mesto zabezpečovalo údržbu svojpomocne a nevyužívalo na to zbytočne externé firmy, ktorým musí platiť, narazila na realitu. Síce prvým argumentom, prečo od jesene nie je takmer vôbec v mestskej časti Trnava Juh upratané lístie je počasie, v závere svojej správy zamestnanci mesta tvrdia, že na riadne dočistenie ulíc nemajú dostatok personálu.
Určite nikto nechce tvrdiť, že Mestské služby sú nečinné, ale často je pri údržbe zjavné, že na to pravdepodobne kapacitne nestačia. Podľa zápisnice VMČ „prítomní občania a členovia VMČ 5 vyjadrili veľkú nespokojnosť. Na sídlisku Linčianska sa so zberom lístia začalo asi na 60% plochy, no v uliciach s rodinnými domami (hlavne na Tulipáne) zber lístia nebol realizovaný vôbec.“ Výsledkom je kašovitá zmes lístia, ktorú silný zimný vietor rozfúkal všade.
Cyklotrasa áno, no rušiť parkovacie státia nechcú
Ďalším bodom, ktorý trápi ľudí z tejto časti, je plánované vybudovanie nového cyklochodníka. Mal by sa tiahnuť popri Trnávke od Tamaškovičovej až do Modranky. Táto cestička je cyklistami aj teraz často využívaná. No od Tamaškovičovej je cesta pozdĺžne využívaná aj obyvateľmi blízkych bytoviek na parkovanie. Ľudia preto podali návrh, aby sa cyklotrasa začala až od Vlárskej ulice. Plnila by predovšetkým rekreačné účely a parkovacie státia by ostali zachované. Cyklokoridor by mal viesť aj cez celú Bratislavskú ulicu, tiež na úkor parkovacích miest. Je tu veľa prevádzok, ktorým tento krok môže spôsobiť veľké problémy. Odpovedí sa dožadovali občania na poslednom Výbore mestskej časti od vedúceho odboru územného rozvoja a koncepcií, pána Horvátha. On sa však bez ospravedlnenia na stretnutie ani nedostavil, takže obyvateľom ostáva… zase len čakať.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Nezabudli na meste, že Trnava má aj južnú časť?