Horalky kam sa pozriete! Aj tak by sa dala popísať situácia na sociálnych sieťach. Ak nenarazíte na podporovateľov známych keksov na internete, určite natrafíte na tých, ktorí ich bojkotujú. Môžu totiž za to výroky majiteľa firmy Sedita vyrábajúca známe keksíky Pavla Jakubca. Ten sa na adresu nezaočkovaných ľudí vyjadril dosť rázne a odkázal im, nech zostanú doma. Biznismen ale zrejme nečakal, aký rozruch svojimi výrokmi rozpúta a svoje slová dodatočne oľutoval. Ako vníma situáciu okolo spoločnosti odborník na marketing Pavol Minár?
Internetom sa doslova prehnala „horalková smršť“. Okrem klasickej kritiky keksíkového magnáta sa objavili aj tie bizarnejšieho rangu. Napríklad muž odfotil keksík z portfólia firmy Sedita rozbitý na malé kúsky kladivom s dodatkom, že bude „žrádlo pre vtáčiky“.
Témy sa chytili ako inak aj slovenskí politici. Jeden tábor sa pridal do antihoralkového odboja a druhý zase obľúbený keksík veselo podporujú a fotia sa s ním. Zatiaľ čo liberáli z SaS ako napríklad Miroslav Žiak či Janka Cigániková si na fotografiách pochutnávajú na keksoch, smerák Ľuboš Blaha ich označil za symbol apartheidu.
Sypal si popol na hlavu
„Kto je zaočkovaný, nech si slobodne ide, kam chce, no kto nie je, nech sedí doma,“ povedal majiteľ skupiny I.D.C. Holding Pavol Jakubec v rozhovore pre Denník N. Zrejme nečakal ako jeho vyjadrenie zarezonuje medzi bežnými ľuďmi a chopia sa ho aj slovenské dezinformačné weby.
Krátko na to svoje slová už zrejme oľutoval a stiahol chvost. „Pre celú našu firmu je to veľmi nemilá situácia. Keby som sa tým dotknutým jednotlivcom mohol ospravedlniť, tak to aj urobím. Pre nás je totiž dôležitý každý zákazník bez ohľadu na to, či je očkovaný alebo neočkovaný. Celé nás to mrzí, ako to napokon bolo pochopené,“ sypal si popol na hlavu Jakubec opäť pre Denník N.
Viac o horalkovej kauze tu:
Komunikačná nešikovnosť
EReport sa obrátil s témou na marketéra Pavla Minára. Ako vníma on kauzu okolo majiteľa Sedity? „Na Slovensku máme už takýto precedens, keď majiteľ jednej firmy porozprával veci, ktoré porozprávať ani nechcel. Takto pred vyše rokom sa to stalo Ľubošovi Fellnerovi z Bubo,“ zaspomínal Minár.
Išlo o prípad, keď majiteľ cestovnej kancelárie na začiatku korona pandémie vábil ľudí na zahraničnú dovolenku, čím sa mali ochrániť pred ochorením Covid – 19. Po verejnom lynči obrátil a snažil sa zo situácie vyviniť.
No vráťme sa späť k Jakubcovi a horalkám. „Je celkom možné, že tá reputácia sa u časti populácie bude naprávať dlhšie. Majitelia firiem by mali trochu reflektovať to, čo povedia a mali by si za tým stáť. Potom aj to jeho ospravedlnenie bolo veľmi zvláštne, pretože neurobil dobre ani tým ľuďom, ktorí sa za nich posledné dní postavili. Keď človek zaujme takýto postoj, tak by mal za ním stáť alebo sa k tomu vôbec nevyjadrovať a bolo by vybavené. On sám sa dostal do tejto situácie svojou komunikačnou nešikovnosťou,“ podčiarkol Minár.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Marketér o výrokoch keksového magnáta: Do tejto situácie sa dostal svojou nešikovnosťou!