eReport.sk
Trnava, foto redakcia

Komentár: Čím (o)žila Trnava v uplynulých dňoch?


Dovolenkové obdobie je nenávratne preč, postupne sme nabehli na obvyklú celoročnú rutinu.

September je v Trnave tradične spojený s jarmokom. Tento rok mali všetci predajcovia povinnosť zabezpečiť možnosť platby kartou. Vzťahovalo sa to aj na remeselníkov, z ktorých mnohí nemajú ani povinnosť používať registračnú pokladnicu. Drotár Juraj Šerík z Čadce, aktuálny Kráľ ľudových remesiel z kežmarského festivalu Európske ľudové remeslo, na sociálnej sieti napísal: „Do Trnavy sme radi chodievali na jarmok dlhé roky predvádzať drotárstvo ,ktoré sa v našej rodine dedí z generácie na generáciu, teda už viac ako 150 rokov .Tento rok sme už neprišli a viac ani neprídeme! Nie sme hlupáci, aby sme mestu platili 150 eur za miesto.“ Pripomenul, že mesto pred 20 rokmi remeselníkom platilo za predvádzanie remesla 2800 korún.

Vo viacerých stánkoch mali terminály výpadok kvôli nedostatočnému pokrytiu, takže nejeden kupujúci, ktorý pri sebe nemal hotovosť, musel kvôli kúpe vyhliadnutého tovaru putovať medzi stánkami, kým našiel ten správny. Doba ide vpred, ale prijímať pravidlá, ktoré ľuďom komplikujú život, je kontraproduktívne.

Inak kultúrny a sprievodný program bol na obvyklej úrovni, a cigánska s burčiakom a kolotočmi opäť drahšie. Pozitívom je skosená burina, ktorú vedenie mesta hrdo nazýva biodiverznou lúkou, pri replike katapultu na Hlbokej. V sobotu večer tam totiž bol súčasťou programu slávnostný výstrel z tejto atrakcie.

Petícia o parkovaní

V utorok pred jarmokom oznámila občianska iniciatíva „Dajme STOP parkovaciemu teroru“ začiatok zberu podpisov pod petíciu na vyhlásenie referenda o zrušení súčasného VZN o parkovaní na území mesta. Presne o týždeň dostalo toto VZN na zasadnutí mestského zastupiteľstva novú podobu; poslanci schválili viacero úprav, vrátanie stanovenia maximálneho poplatku za deň parkovania a ďalších úľav. Škoda, že toto autorom predpisu nenapadlo úplne na začiatku jeho koncipovania. Takáto metóda prípravy čohokoľvek sa nazýva „pokus – omyl“. Korunu tomu nasadil viceprimátor, keď novinárov informoval, že v celej Trnave možno napokon bude iba 5 parkovacích zón. Konečne na to na radnici prišli, otázne však je, kedy to bude realita. Inak v rozprave vystupujúci obyvatelia mesta skonštatovali, že mesto ich pripomienky ignoruje. Preto sa niet čo diviť vysokému záujmu o podpis petície. Mimochodom, zasadnutie zastupiteľstva opäť neviedol primátor.

Nezmysel roka

Prejdime ešte k dopravným perličkám: obyvateľov Kopánky potešila demontáž nevhodného ostrovčeka na Kukučínovej ulici, na ktorom si už nejeden vodič poškodil pneumatiku. Ešte väčšou zábavkou bolo jeho obídenie v protismere. Ale netreba sa radovať predčasne: priestor opäť vymeriavajú, takže čoskoro tam opäť niečo podobné pribudne.

Podľa viacerých však najvážnejším adeptom na titul hlúposť roka v doprave bolo znemožnenie prejazdu Halenárskou ulicou kvôli zriadeniu dočasného parku so sedením pred ZŠ Angely Merici, keď sa od Synagógy museli vodiči vracať späť po Paulínskej a popri City Aréne na Hlbokú, resp. Kollárovu, aby sa okľukou dostali po Družbe či Hospodárskej na Rybníkovú. Naozaj „hodnotný“ príspevok k ekológii a „upokojovaniu dopravy“ v rámci Európskeho týždňa mobility, s garanciou zvýšenia krvného tlaku. Mnohí si kládli otázku, či má Trnava málo parkov a priestorov na oddych. Veď najbližší je už o ulicu vyššie, či za rohom necelých sto metrov.

Akoby vedenie mesta chodilo kdesi na školenia, ako komplikovať život svojim obyvateľom. Ak niekto vyjadrí nesúhlas, označia ho za spiatočníka a nemoderného. Alebo sa vracia doba, keď bol prípustný iba vedecký svetonázor?

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Komentár: Čím (o)žila Trnava v uplynulých dňoch?

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre