eReport.sk
Robert Fico
Robert Fico FOTO TASR - Jaroslav Novák

Fico kraľuje na sociálnych sieťach. Progresívci zas kraľujú s výdavkami na reklamu


Kým Robert Fico organicky, teda aj bez sponzorovania dosahuje na sociálnych sieťach fantastické výsledky, progresívni politici sa márne snažia o úspech. To, že Michal Šimečka má aj po niekoľkých hodinách zverejneného príspevku na Facebooku bežne iba zopár desiatok „lajkov“, je v prudkom kontraste s desiatkami tisíc palcov hore a komentárov na príspevkoch Roberta Fica.

Fico dominoval a dominuje na Facebooku

Neporovnateľné výsledky rôznych politikov na sociálnych sieťach sa dajú vidieť už na prvý pohľad. Stránku Roberta Fica na Facebooku sleduje 314 tisíc ľudí. Pod príspevkami a videami máva bežne medzi 30 až 70 tisíc „páči sa mi to“ reakcií.

Oproti nemu, na sociálnej sieti Facebook Michal Šimečka dosahuje veľmi slabé výsledky. Facebookovú stránku Michala Šimečku „lajkuje“ iba 69 tisíc ľudí, pod jeho príspevkami býva bežne iba niekoľko stovák reakcií. Niektorí aktivisti dokonca tvrdia, že jeho príspevky chodia „lajkovať“ takzvané „trolie farmy“, pretože bežne sa stáva, že Šimečka má na príspevku aj po niekoľkých hodinách iba zopár desiatok „lajkov“ a potom sa zrazu počet zvýši.

Mohlo by vás zaujímať:

  1. Andrej Danko, zdroj tasr
  2. Eduard Chmelár
  3. Na snímke prezidentka SR Zuzana Čaputová

Nedávno sa pozrela agentúra Newschool na úspešnosť politikov na internete v roku 2024. Aj podľa ich skúmania, najlepšie si počínal Robert Fico. Je absolútnym víťazom v počte interakcií na sieti Facebook. Ku koncu roka 2024 dosiahol na svojom konte Facebooku skoro 5 miliónov interakcií. Nasleduje za ním Peter Pellegrini a hneď po ňom Matúš Šutaj Eštok. Ku koncu roka hore k pätici najúspešnejších politikov v počte interakcií na Facebooku vystrelil aj Tomáš Taraba.

Korčok aj Šimečka si sociálne siete platia

Zaujímavosťou je, že podľa prieskumu agentúry Newschool, ktorá zverejnila výsledky iba pred niekoľkými dňami, celkom slušne si na sociálnych sieťach počínal v roku 2024, teda cez svoju prezidentskú kampaň Ivan Korčok. Tu však treba zmieniť, že zároveň to bolo s najväčším finančným sponzoringom. Tieto výsledky teda nie sú organické.

Najväčšími lídrami v platených kampaniach sú podľa prieskumu agentúry progresívci. V rámci prezidentskej kampane si príspevky dosť sponzoroval aj P. Pellegrini. „V oblasti výdavkov na Meta platformách dominovali Ivan Korčok a Peter Pellegrini počas prezidentských kampaní, nasledovaní Michalom Šimečkom,“ píše sa na stránke Newschool.

Instagram je pre mladých

Mierne iná je situácia na Instagrame. Tam dosahujú progresívci a liberáli trochu lepšie výsledky, ako na Facebooku. Je všeobecne známe, že Facebook je skôr pre staršiu generáciu, Instagram je „sieť mladých“.

Michal Šimečka má aj na Instagrame rovnaký počet sledovateľov, ako na Facebooku, teda okolo 69 tisíc. Na svojich nedávnych príspevkov máva pomerne rovnako, okolo 6000 – 7000 „lajkov“.

Robert Fico má na Instagrame vyše 45 tisíc sledovateľov a na svojich príspevkoch dosahuje približne polovičné počty označení „páči sa mi to“ ako Michal Šimečka.

Zdroj: Facebook/ Robert Fico, Facebook/ Michal Šimečka, Newschool

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Fico kraľuje na sociálnych sieťach. Progresívci zas kraľujú s výdavkami na reklamu

Odoberať
Upozorniť na
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre