Mestské služby zápasia nielen s časom alebo poveternostnými podmienkami, ale aj so samotnými obyvateľmi mesta.
Len nedávno sme Vás informovali o konflikte Mestských služieb mesta Trnava (MSMT) s obyvateľmi. Eskalácia vyvrcholila koncom minulého roka, keď mestská firma označila časť nespokojných Trnavčanov ako nepriateľov. Status na sociálnej sieti vyvolal zmiešané reakcie. „Je hrozné, že sa takto neúctivo niekto vyjadruje v mene oficiálnej firmy/inštitúcie. Ten tón, to posolstvo, nehorázne správanie a očividne odsúhlasené šéfom. Radšej, milé služby, nepíšte nič, ak to má byť v uvedenom duchu,“ napísala Maca Schmidtova pod príspevok.
Na medializáciu tejto prestrelky zareagovalo vedenie Mestských služieb, ktoré kontaktovalo redakciu eReportu Trnava s ambíciou vysvetliť kontext napätých vzťahov medzi pracovníkmi a obyvateľmi mesta. Podľa výpovedí sú zamestnanci MSMT pravidelne terčom verbálnych útokov. Nechýbajú nadávky ani osobné invektívy od okoloidúcich.
V rámci objektívneho prístupu redakcie sme zástupcom mestských služieb poskytli priestor na vyjadrenie prostredníctvom otázok, ktoré vzišli z telefonickej komunikácie. Zaujímali nás konkrétne skúsenosti s osočovaním zamestnancov počas práce v teréne zo strany obyvateľov mesta aj aktuálne problémy, s ktorými sa pri údržbe verejných priestorov stretávajú. V neposlednom rade sme sa kompetentných pýtali, ako môže obyvateľ podať námet alebo pripomienku k riešeniu problémov spadajúcich pod MSMT.
Napriek opakovanej snahe získať stanovisko mestských služieb a napriek dohode so zástupcom spoločnosti, nám do uzávierky aktuálneho vydania nikto nezodpovedal položené otázky. Redakcia eReport Trnava pravidelne čelí kritike zo strany vedenia mesta, ktoré tvrdí, že neposkytujeme objektívne informácie o jeho fungovaní. Naše otázky však zostávajú často nezodpovedané s aktívnym blokovaním prístupu k zásadným informáciám o dianí v meste.
Zdroj: eReport Trnava
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
DÁ SA TO AJ SLUŠNE