Europoslankyňa Monika Beňová (Smer-SD) komentuje doterajší priebeh predvolebnej kampane. Médiá hlavného prúdu sa dlhodobo snažia opisovať kampane Beňovej materskej strany ako drahé a netransparentné. Faktom však je, že Smer pre túto volebnú kampaň evidentne zvolil skôr terénnu stratégiu a na internete, kde štatisticky jednoznačne dominuje, nie je nútený na reklamu míňať až tak veľa peňazí. A to hlavne v kontexte výdavkov iných politických strán. Zároveň platí, že politické bilbordy všelikde po Slovensku nachádzame už pól roka. Tie „smerácke“ však pribudli až v polovici augusta.
„Radšej každý deň niekoľko stretnutí s občanmi v rôznych mestách a obciach ako ´výkriky´ vylepené popri cestách. Na kampaň najviac minulo Progresívne Slovensko, ktoré má aj najbohatších prispievateľov. Bilbordy majú všade už mesiace a ich ekoúderke to nijako neprekáža. Okrem toho im do nákladov už ale nespadajú aktivity Dennika N a jeho ´nezávislých diskusií´, na ktorých otec predsedu PS M. Šimečka hovorí o voličoch Smeru ako o sviniach, bývalý komunista Leško nadáva na komunistov a ten zvyšok vystupujúcich vlastne na všetkých ´neliberálov´. Hlavným motívom ich vystúpení je ale nenávisť a to úplne otvorená, voči Smeru a jeho predstaviteľom,“ komentuje kampaň Beňová na sociálnej sieti.
Dostane Bárdy pokutu?
Niektoré počiny, ktoré sú evidentne kampaňové, by mohli byť riešené zo strany ministerstva vnútra. Kampaňou je totižto všetko, za čo sa bežne platí a čo je v prospech, alebo v neprospech jednotlivých strán a ich kandidátov. Je preto len ťažko uveriteľné, že by napríklad antificovská kniha šéfredaktora Aktualít nemala byť predmetom kampane a tým pádom zaradená do kampaňových výdavkov jednej z politických strán. Ak tomu tak nie je, je možné, že Bárdy porušuje zákon, lebo inštitút tzv. tretích strán už dnes neexistuje.
„Bárdy promuje svoju ´knihu´ pod každým článkom a tajuplne sľubuje ´výpovede osôb z okolia R. Fica´. K tomuto krátko P. Bárdy ma tiež oslovil. Že píše knihu o R. Ficovi, či by som s ním nepohovorila aj ja. Povedala som, že verím, že ju bude mať autorizovanú od R. Fica a že v takom prípade veľmi rada. Samozrejme, s R. Ficom nehovoril a mne sa už neozval. Nevadí, len pre úplnosť o tom píšem. No a tie isté aktuality uverejnili rozhovor s nejakým týpkom, ten ide ešte do volieb, samozrejme, ponúknuť nejaký apokalyptický príbeh o politikovi. Tipnime si o ktorom,“ pokračuje Beňová.
Mimovládny sektor je vo financovaní kampane netransparentný a mimo zákon
Za zmienku rozhodne stojí aj kampaň mimovládneho sektora, ktorá je taktiež vedená mimo akéhokoľvek transparentného účtu. Tá je evidentne namierená v prospech pravicových, progresívnych a liberálnych strán a na druhej strane v neprospech ľavicových a pronárodných strán. Aj napriek tomu, že vyslovene poukazuje na voľby a voličom podprahovo naznačuje, že čo je tá „správna“ voľba, Čaputovej nominanti na ministerstve vnútra túto zjavnú kampaňovú aktivitu nijak neriešia.
Chýbajú programy, ale nechýbajú peniaze zo zahraničia
Cieľ ovplyvňovať voľby na Slovensku mimovládky v podstate otvorene priznávajú. A jedným dychom treba dodať, že Alexander Soros, teda syn globálneho oligarchu Georga Sorosa sa nechal počuť, že politiku v jednotlivých krajinách chce ovplyvňovať ešte viac, ako jeho otec. Soros svojmu synovi nedávno odovzdal svoje celé mimovládne globálne impérium.
Mohlo by vás zaujímať:
„No a potom tu každý deň v mainstreamových médiách nezabudnú napísať, že to my, Smer SSD máme najdrahšiu kampaň,“ ironicky konštatuje Beňová. „Nech takéto ucelené programy teda predstavia všetci. Nie heslá. Programy, konkrétne opatrenia za ktoré budú zodpovedať konkrétni ľudia. Nech je aspoň posledný mesiac kampane o tom, čo krajine ponúkame my a čo ostatné strany a hnutia,“ dodáva.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Beňová komentuje doterajšiu kampaň: Smer je v teréne medzi ľuďmi, ostatných vidíme hlavne na bilbordoch!