eReport.sk
Ing. Pavel Banák - majiteľ BANCHEM, s.r.o.
Ing. Pavel Banák - majiteľ BANCHEM, s.r.o., foro: BANCHEM

BANCHEM – pod týmto, pre mnohých neznámym názvom firmy, sa skrýva viac, ako by ste čakali


Prvý slovenský súkromný výrobca čistiacich a dezinfekčných prostriedkov s obratom viac ako 5,7mil € ročne začal svoje podnikanie pred viac ako 30 rokmi radou ekologických pracích prostriedkov, ktoré spoločnosť 90-tych rokov neprijala.

Napriek tomu, že jeho novátorský prístup ostal nepochopený dobou, nevzdal sa. Veril, že aj na Slovensku dokážeme vyrábať rovnako krásne a voňavé výrobky na čistenie a pranie, aké sa v tej dobe začali objavovať na pultoch vo Francúzku, Taliansku, či Nemecku. Kvalitné čistiace a dezinfekčné prostriedky vyrába od tých čias, do dnešných dní.

To, že sa firme BANCHEM úspešne darí vyvíjať, vyrábať a predávať čistiace a dezinfekčné prostriedky už viac ako tri desaťročia, podľa slov spoluzakladateľa a majiteľa firmy Ing. Pavla Banáka, nie je náhoda.

Úspech jeho firmy je podľa neho podmienený vlastným vývojom, efektívnou výrobou, strategicky rozmiestnenými skladmi a strediskami, sieťou kvalifikovaných obchodníkov a špecialistov na poradenstvo. V neposlednej rade však tým, že sú ako firma na dnešné pomery veľmi seriózny partner.

Firma BANCHEM počas svojho pôsobenia získala mnoho prestížnych ocenení za svoje podnikateľské aj produktové úspechy. Medzi poslednými sa na oficiálnej webovej stránke firmy objavila správa o poďakovaní od prezidentky Slovenskej republiky, kde sa uvádza, že pri príležitosti návštevy Svätého Otca pápeža Františka v dňoch 12. – 15. septembra 2021 na Slovensku, bola firma BANCHEM oslovená kanceláriou prezidenta Slovenskej republiky s prosbou o poskytnutie daru.

Ako dar firma poskytla dezinfekčné prípravky, čím prispela k podpore Vatikánskej komisie pre Covid-19 a fond pápežských misijných diel, cez ktoré je financovaný boj s pandémiou v chudobnejších štátoch v Afrike, Ázii, Latinskej Amerike a Oceánii. Organizácia rovnako pomáha aj ľuďom bez domova a iným marginalizovaným skupinám.

Napriek tomu, že sa firme darí, väčšina z nás BANCHEM a jej výrobky nepozná. Nebolo to tak vždy. Jedným zo zlomových momentov pre firmu, bol príchod hypermarketov a nadnárodných sietí.

Na začiatku sa produkcia firmy orientovala aj na maloobchod, avšak po nástupe obchodných sietí okolo roku 1996 zistili, že majú čoraz menšiu šancu sa tu presadiť. Preto svoje podnikanie preorientovali najmä na organizácie.

Produkciou firmy BANCHEM je v súčasnosti zásobovaná pravidelne vyše tisícka firemných klientov. Medzi nich patria zdravotnícke zariadenia, priemyselné podniky, upratovacie a čistiace služby, ústavy sociálnych služieb, domovy pre seniorov, HORECA a rôzne ďalšie organizácie a distribútori. Svoju produkciu exportujú aj za hranice, do susednej Českej republiky, Maďarska, Poľska, ale aj Litvy a ďalších krajín.

Vízie o tom, že sa im podarí opäť priniesť kvalitné čistiace, či dezinfekčné prípravky aj na pult bežným obyvateľom doma na Slovensku sa nevzdávajú. Situácia je však podľa slov vedenia firmy komplikovaná a dohodnúť sa s kolosálnymi nadnárodnými korporáciami na podmienkach nie je jednoduché.

Ďalší dôležitý moment v podnikaní tejto firmy predstavoval nepochybne rok 2020 a s ním spojená pandémia koronavírusu.

Firma BANCHEM vydala na svojich webových stránkach tesne po skončení prvej vlny pandémie koronavírusu oficiálne poďakovanie, kde majiteľ firmy okrem iného uvádza ako vyzerala situácia z pohľadu výrobcu dezinfekčných prostriedkov počas prvej vlny pandémie:

Zároveň si uvedomujeme, že počas začiatku pandémie sme neboli schopní zabezpečiť požiadavky na dezinfekcie od všetkých našich ctených zákazníkov. Dopyt presiahol 50 násobok bežnej potreby.

Dôvodom je, že sme vnímali ako našu povinnosť voči Slovensku, zabezpečiť dezinfekčnými prostriedkami v prvom rade zdravotníctvo, spoluobčanov v prvej línií a seniorov v DSS. Surovín na výrobu alkoholových dezinfekcií bol na EU trhu nedostatok. Ceny surovín v priebehu týždňa narástli skokovo až o 350%.

Aj napriek tomu, že sme usilovne pracovali na tom, aby sme ich získali čo najviac, nebolo to jednoduché. Každá krajina si chránila v prvom rade svojich občanov.Suroviny, ktoré sa nám podarilo získať pokryli asi len 20% celkového dopytu po dezinfekciách.

Aj napriek tomu, že sme dokázali výrobu zvýšiť v krátkej dobe o 400%, nedokázali sme uspokojiť všetkých.“ …

Celé znenie nájdete na webe firmy BANCHEM, tu. 

Aktuálna situácia na európskom trhu s chemickými surovinami je podľa slov majiteľa firmy Ing. Pavla Banáka enormne nestála. Problémom je podľa jeho slov rastúca a nestabilná cena všetkých vstupných surovín, porovnateľná s prvou vlnou pandémie.

Verí však, že práve tá ich zocelila natoľko, že sú pripravení aj tejto situácií čeliť.: „Zvýšenie všetkých vstupov sa zákonite musí prejaviť na cene konečného produktu. Sme však presvedčení, že ak pomôžeme dnes, v budúcnosti sa nám to vráti. Práve z toho dôvodu sme sa rozhodli zvládnuť väčšiu časť nákladov sami, aby sme klienta zaťažili čo najmenej.“

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

BANCHEM – pod týmto, pre mnohých neznámym názvom firmy, sa skrýva viac, ako by ste čakali