Vy ste si, okrem konzervatória a Akadémie Umení v Banskej Bystrici, urobili aj Ekonomickú univerzitu v Košiciach. Dôvodom bolo vraj to, že ste sa ako kapela, v ktorej ste spoločníkmi, borili práve s ekonomickými vecami a vy ste do nich chcel preniknúť. To sa týka kapely ako takej, alebo podnikáte aj v niečom inom?
Mal som ambíciu vidieť ekonomické veci z druhej strany. Investície, stratégie, diverzifikácia rizika… Naše kapelové podnikanie bolo vecou intuície. Chcel som si v prvom rade overiť, či sú kroky, ktoré robíme, správne. Ukázalo sa, že áno. Bolo to nádherné obdobie znova byť študentom! Skúšky, zápočty, to všetko som si užíval, aj keď priznávam, že nie vždy to bolo jednoduché. Skúšku z podnikového hospodárstva u inžiniera Stričíka som robil na viackrát, docentka Bašistová ma z manažérskej psychológie vyškolila ako malého chlapca. Dekan Michal Tkáč ma vyhodil a nechal ma opakovať matematiku ešte raz. Pamätám si na jeho slová „Tak, Timko, doteraz som bol vo vašom fanklube ja, teraz v tom mojom, vítam ja vás… (Smiech.) Moje koketovanie s ekonómkou v Košiciach skončilo po troch rokoch.
Ja vám blahoželám, lebo stíhať toto popri kapele, koncertovaní, učení a rodine, je veľmi slušný výkon. Paradoxne, výsledkom vašej bakalárky bola praktická vec – navrhli ste rozšírenie služby prepravy autovlakom, najprv na trase Košice – Praha a následne Humenné – Košice – Bratislava.
Bakalársky stupeň som uzavrel štúdiou, ktorá neostala iba na papieri. Funkčná je v reálnom živote dodnes. Ide o zvýšenie prepravnej kapacity autovlakov. Napadlo mi, že keď je možné vo vlaku cestovať, spať a vaše auto sa vezie na autovagóne, prečo môže byť auto vysoké len do 155 cm? Do januára 2011 to bolo touto výškou limitované, no po odovzdaní mojej štúdie sa kapacita prepravovaných áut zvýšila až do 200 cm. Musím však dodať, že som mal šťastie na otvorených ľudí, ktorými musela celá štúdia na ceste k realizácii prejsť. Igor Cap z Wagon Slovakia, Pavel Kravec a Roman Tichý zo ZSSK, vtedajší minister dopravy pán Fígeľ, až po medzinárodné rokovania s českými partnermi v Prahe. Je vtipné cestovať napríklad z Košíc do Prahy, keď viete, že ste si prepravu vyššieho auta na autovlaku iniciovali sami. (Smiech.)
Angažujete sa v podobnej oblasti aj teraz?
Snažím sa angažovať vo veciach, ktorými žijem. Presne tak to bolo aj s autovlakom. Kto môže doprave rozumieť viac ako cestujúci? Pokúšam sa iniciovať vznik cyklotrás od Košíc smerom na juh, uvidíme, ako to dopadne.
Dobrý nápad, držím palce. Čím sa „zabávate“ počas korony, aby ste boli v duševnej pohode?
S koronou práca nezmizla, chystáme nový album, smerujeme ho k 26. 8.2021, kedy naša kapela oslávi 25 rokov od založenia, takže roboty “jak“ na kostole…
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
ROZHOVOR Igor Timko z tatranského azylu. Prečo chce bývať blízko svokry?