eReport.sk
Foto: shutterstock

Máte málo energie? Ktoré potraviny vám ju znižujú a ktoré dobíjajú?

Práca môže byť niekedy veľmi vyčerpávajúca, to nie je žiadna novinka. Keď vás prepadne únava, pravdepodobne ihneď siahnete po šálke kávy, či dokonca po energetickom nápoji. Verte ale, že jedlo vám s únavou pomôže lepšie. Ktoré potraviny vás postrčia dopredu a ktoré vás naopak viac unavia?

Odborníci odporúčajú jesť aspoň každé tri až päť hodín. „To obvykle znemená tri väčšie jedlá, desiata a olovrant,“ prezradila dietologička so špecializáciou na rastlinnú stravu Amy Gorinová pre HuffPost. „Pokiaľ je medzi jedlami dlhší časový odstup. Zníži to hladinu cukru v krvi a dostaví sa hlad,“ pokračuje. Zároveň by podľa nej malo byť každé jedlo kombináciou bielkovín, zdravých tukov a vlákniny. To totiž pomáha dlhšie udržať energiu.

Potraviny zvyšujúce energiu

Čierne fazule

Aj keď sa vám to nemusí pozdávať, čierne fazule sú doslova poklad. „Sú nielen chutné a všestranné, ale sú veľmi dobrým zdrojom rastlinných bielkovín, zdravej vlákniny a sacharidov zvyšujúcich energiu,“ tvrdí výživová poradkyňa Meredith Priceová. „Sú tiež vynikajúcim zdrojom železa, ktoré zohráva s hemoglobínom hlavnú úlohu v okysličovaní tela,“ vysvetlila prínos fazúľ na hladinu energie v tele. Sú teda skvelým jedlom napríklad po tréningu.

Foto: shutterstock

Banány

Banány sú skvelým a rýchlym zdrojom energie, pretože obsahujú vysoké množstvo prírodnej fruktózy, čiže ovocného cukru. Zároveň sú rýchlo stráviteľné a nezaťažujú tak tráviaci systém. „Fruktóza sa v tele premení na glukózu a dostáva sa do krvi. Rýchlo tak zamieri k bunkám, predovšetkým k tým mozgovým a rýchlo dodá nénergiu,“ popísala proces Priceová.

Foto: shutterstock

Pistácie

50 gramov pistácií ponúka 10 gramov bielkovín. Dodávajú telu esenciálne aminokyseliny, poskytujú vlákninu a nenasýtené tuky. To je tá správna kombinácia na to, udržať vás dlhšie sýtych a poskytnúť trvalejšiu energiu.

Foto: shutterstock

Vajcia

Existuje veľa ľahkých a chutných spôsobov prípravy vajec – stačí vložiť komplexný sacharid a je to. „Vajcia sú lacnou elektrárňou kompletných bielkovín a výživných látok, ktoré pomáhajú pri energetickom metabolizme a spomalení vstrebávania cukru v krvi, ak sa kombinujú s jedlami obsahujúcimi uhľohydráty,“ vysvetľuje Jonathan Valdez, mediálny hovorca Newyorskej štátnej akadémie výživy a dietetiky.

Foto: sutterstock

Voda

Sprievodným príznakom únavy je dehydratácia. Podľa Priceovej nedostatok vody v tele znamená to, že sa kyslík nedostáva tam, kam potrebuje, dostatočne rýchlo. „Dodržiavanie pitného režimu môže únavu zmeniť v nárast energie. Zvlášť pokiaľ pijete v priebehu celého dňa bez ohľadu na to, či ste smädní,“ dodáva Priceová.

Či ste dehydratovaní, prezradí aj farba vášho moču. Ak je tmavší, pijete málo. Dehydratácia môže byť často zamieňaná za hlad.

Foto: shutterstock

Potraviny, ktoré vašu energiu znížia ==>

Zdielať / poslať / tlačiť
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Čítajte viac…

Politika

Správy

Celebrity

Šport