eReport.sk
Ilustračná snímka. Foto: tasr/ap

EMA šokuje! Spôsobila vakcína od AstraZenecy krvné zrazeniny?

AKTUALIZOVANÉ – Predstaviteľ Európskej agentúry pre lieky Marco Cavaleri v rozhovore pre taliansky denník Il Messaggero, zverejnenom v utorok, uviedol, že súvislosť medzi vakcínou proti koronavírusu od spoločnosti AstraZeneca a krvnými zrazeninami existuje. Informovala o tom agentúra AFP.

„Podľa môjho názoru už teraz môžeme povedať, že je zrejmé, že súvislosť s vakcínou existuje,” povedal Cavaleri, šéf vakcinačnej stratégie EMA. Podľa neho však nie je jasné, čo takúto reakciu spôsobuje. Tieto informácie podľa neho potvrdí EMA v najbližších hodinách.

„Snažíme sa získať presný obraz o tom, čo sa deje, a podrobne tento syndróm spôsobovaný vakcínou definovať,” uviedol Cavaleri. „Medzi očkovanými je viac prípadov mozgovej trombózy… medzi mladými ľuďmi, ako by sme čakali,” dodal.

Po tom, čo niekoľko krajín – vrátane Talianska – pozastavilo používanie očkovacej látky od spoločnosti AstraZeneca, EMA vyhlásila, že výhody vakcíny prevažujú nad rizikami a táto očkovacia látka by sa mala naďalej používať. Dodala však, že príčinná súvislosť medzi zrazeninami a vakcínou je možná a že tento týždeň poskytne aktualizované hodnotenie.

Zdroj: tasr

Zdielať / poslať / tlačiť
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Čítajte viac…

Politika