eReport.sk
Eduard Chmelár
Eduard Chmelár. Foto: tasr

Bilancuje aj Chmelár. Jeho popularita výrazne narástla a to aj napriek cenzúre a zákazom


Eduard Chmelár sa poďakoval za priazeň. Upozornil na fakt, že médiá hlavného prúdu ťahajú už dlhšie za kratší koniec. Zdá sa však, že si to ešte neuvedomujú. Chmelárovi teda nie je ľúto, že ho nepozývajú do relácií. Popularitu a veľké dosahy vie robiť aj na svojich stránkach sociálnych sietí.

Eduard Chmelár sa poďakoval za priazeň

„Na konci roka trochu bilancujem. A chcem sa vám všetkým hlavne veľmi pekne poďakovať za dlhodobú priazeň,“ začína svoj príspevok na sociálnej sieti E. Chmelár.

E. Chmelár získla v poslednom roku na popularite. Prerástol dokonca aj Petra Pellegriniho. Píše: „V tomto roku čítanosť mojich statusov, komentárov a analýz naďalej výrazne rástla. Obyčajne ma (celkom správne) nezaraďujú do rebríčka politikov, no televízia TA3 v lete urobila výnimku a zistila, že hneď za Robertom Ficom ľudia najviac vyhľadávali práve moje meno. No v mojom prípade „Google zaznamenal obrovský nárast“ a nechal som za sebou aj takých ostrieľaných politikov, akým je napríklad Peter Pellegrini.“

E. Chmelára do médií nepozývajú

Známy politológ následne upozorňuje na fakt, že jeho popularita vzrástla v čase keď sa stal zakázaným autorom. „Mnohí z vás pri takýchto číslach ľutujú, že ma viac nepočuť v médiách alebo že o moje názory nemajú záujem noviny. Prepáčte, ale ja to vôbec neľutujem a vaša fixácia na klasické médiá vám môže poriadne skresľovať realitu. Moja popularita paradoxne najviac vzrástla v čase, keď som sa stal zakázaným autorom,“ napísal Chmelár.

Následne vyjadruje svoj názor na médiá hlavného prúdu. Podľa neho zaspali dobu a neuvedomujú si, ich éra sa chýli ku koncu. „Majitelia a prevádzkovatelia médií vrátane verejnoprávnej RTVS, ktorí sa ešte stále cítia byť „pánmi sveta“ a vytvárajú čierne zoznamy nepohodlných, zaspali dobu a ešte stále si neuvedomujú, že éra klasických médií sa chýli ku koncu a že dnes osobnosti nepotrebujú médiá, ale médiá potrebujú osobnosti,“ myslí si politológ.

Mohlo by vás zaujímať:

  1. Eduard Chmelár
  2. Špinavá hra
  3. Chmelár ostro kritizuje RTVS
  4. Korčokova kampaň
  5. Chmelár ostro kritizuje RTVS

Chmelárovi sa darí, konkurencii nie

Faktom, ktorý Chmelár „vyťahuje“ následne je, že náklady denníkov dlhodobo prudko klesajú. „Posledné údaje Kancelárie pre overovanie nákladov tlače ABC SR, ktoré mám k dispozícii, hovoria jasnou rečou. Najčítanejší slovenský denník Nový čas nepredá denne viac ako 35 000 výtlačkov, Sme 15 000 a Pravda len čosi vyše 13 000. Čítanosť komentárov na internete nie je o nič lepšia. Priemerná čítanosť komentára v denníku Sme sotva kedy prekročí 20 000,“ znejú oficiálne čísla.

A porovnanie s čítanosťou statusov Eduarda Chmelára? „Priemerná čítanosť mojich statusov je 70 000 čitateľov (niekedy to býva aj cez 200 000 a môj doterajší rekord je takmer pol milióna). No povedzte mi, prečo by som sa mal viazať na klasické médiá, ktoré vás okrem toho obmedzujú rozsahom i témou?“ pýta sa publicista.

Má význam vzdelávať národ

A hneď na to informuje ešte o jednej zaujímavosti. Jeho príspevky sú čítané, aj keď sú z marketingového hľadiska príliš dlhé a plné informácií. To nie každému vyhovuje. „Myslím si, že to má zmysel. Trpezlivo vzdelávať národ, učiť ho rozumieť svetu okolo nás a na základe toho sa kompetentnejšie rozhodovať. Na tom, že sa tejto stránke darí, máte zásluhu vy všetci. Vy, ktorí tieto statusy čítate, ktorí ich rozširujete, zdieľate, odporúčate, hovoríte o nich, ba aj vy, ktorí ich vykrádate a zarábate na nich na iných sociálnych sieťach. …Ak som vám nimi urobil radosť, je to pre mňa ten najkrajší honorár. Zo srdca vám za to ďakujem a želám vám úspešný nový rok plný súdržnosti a nových priateľstiev,“ uzavrel známy publicista.

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Bilancuje aj Chmelár. Jeho popularita výrazne narástla a to aj napriek cenzúre a zákazom

Odoberať
Upozorniť na
15 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre