“Dúhová vlajka je dnes nepochybne politicko-ideologický symbol. A ľudia s konzervatívnym hodnotovým nastavením budú jej vyvesenie na pracovisku zákonite vnímať ako problém,” skonštatoval Majchrák.
Komentátor Postoja Jozef Majchrák sa vo svojom komentári venuje prípadu zamestnanca bratislavského závodu Volkswagenu, ktorý zvesil dúhovú vlajku vyvesenú pred budovou fabriky. Jeho skutok motivovaný nesúhlasom s LGBT ideológiou sa mu stal osudným. Hoci išlo o konanie počas prestávky, zamestnanca okamžite prepustili. Podobný incident sa mal podľa známych informácií udiať už vlani, vtedy to firma vyriešila dohovorom.
Dúhový aktivizmus Volkswagenu a vyhodený robotník
Po výpovedi vystúpil muž na mítingu strany Smer, kde sa sťažoval na prístup zamestnávateľa. Europoslanci Ľuboš Blaha a Erik Kaliňák si okamžite osvojili jeho prípad a vyrobili z neho politickú kauzu. Podľa Majchráka je pochopiteľné, že takýto príbeh je pre Smer ideologickým jackpotom. Obsahuje odpor voči progresívnej ideológii, kritiku globalizmu aj ochranu „obyčajného slovenského robotníka“ pred údajne arogantným nadnárodným kapitálom.
Blaha to formuloval priamo: „Zahraničná kapitalistická firma dnes rozhoduje o tom, čo si smie a nesmie myslieť slovenský robotník.“
Majchrák je presvedčený, že táto kauza má niekoľko zásadných rozmerov.
V prvom rade: áno, Volkswagen je súkromná firma a na svojom pozemku môže vyvesiť, čo uzná za vhodné. Pokiaľ neporušuje zákon. To je štandardný libertariánsky argument, proti ktorému sa ťažko ohradiť.
Majchrák však upozorňuje, že ak sa firma sama rozhodne vstúpiť na politické pole, nemôže sa čudovať, keď sa jej rozhodnutia stanú predmetom politickej reakcie. Obzvlášť to platí pre veľké korporácie, ktoré podľa skúseností z posledných rokov aktívne prenášajú do svojich pobočiek na Slovensku západný model „woke“ kultúry. Tým sa, či chcú alebo nie, stávajú účastníkmi ideologického zápasu.
Manažéri korporácií sa síce bránia, že ide o prejav spoločenskej zodpovednosti, diverzity a inklúzie, nie o politiku. No Majchrák im pripomína realitu: “Dúhová vlajka je dnes nepochybne politicko-ideologický symbol. A ľudia s konzervatívnym hodnotovým nastavením budú jej vyvesenie na pracovisku zákonite vnímať ako problém.”
O to viac v krajinách ako Slovensko či Poľsko, kde je spoločenské nastavenie odlišné než v progresívnejšom Holandsku či Škandinávii. Práve túto skutočnosť by podľa Majchráka mali firemní „budovatelia kultúry citlivosti a úcty k rôznosti“ vziať do úvahy.
Napokon, medializácia prípadu a jeho politizácia môže Volkswagenu priniesť reputačný problém. Možno nie katastrofický, ale predsa len nepríjemný. Celé by to pritom bolo zbytočné, keby sa firma venovala výhradne tomu, na čo bola založená. A teda výrobe automobilov.
Zdroj: Postoj
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Dúhová kauza Volkswagenu je varovaním pre firmy, ktoré si zamieňajú výrobu áut za ideologickú výchovu