eReport.sk
Pracovníčka pošty preberá listové zásielky.
Pracovníčka pošty preberá listové zásielky. Foto: tasr

Dokážeme občanom poskytovať všetky služby aj bez pobočky, tvrdí Slovenská pošta


Začiatkom roka ohlásila pošta optimalizáciu organizačnej štruktúry a rušenie „kamenných pobočiek“, ktoré zaznamenávali úbytok klientov a výrazne menší záujem o poštové služby. V tomto roku plánuje pošta zrušenie spolu asi 100 pobočiek, schváliť to však musí ešte regulátor. Uviedla to hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Skončenie prevádzkovania pobočky pošty podlieha schváleniu regulátorom, ktorým je Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. V roku 2021 podľa hovorkyne pošta požiada regulátora o stanovisko k zrušeniu asi 80 „malých“ pôšt a 20 pôšt v mestách a obciach, kde sú ďalšie pobočky pošty s dostatočnou kapacitou a pokrytím v spádovej oblasti. Konečný počet zrušených pobočiek tak bude závisieť od stanoviska regulátora. Aktuálne je v rámci celého Slovenska regulátorom schválených 53 pobočiek na zrušenie.

Klesá záujem o poštové produkty

Na konci minulého roka Slovenská pošta na celom území krajiny prevádzkovala spolu 1504 pôšt, z toho 1342 dodávacích a 162 podávacích pôšt. „Mali sme aj 35 pôšt Partner, 61 poštových stredísk, päť pojazdných pôšt a 14 zmluvných výdajov,“ spresnila Dorčáková.

Tiež podotkla, že pri využívaní kamenných pôšt nastali významné zmeny, pretože klesá záujem o poštové produkty v týchto pobočkách. „Na niektorých poštách v menších obciach občania pošlú napríklad priemerne jeden až štyri doporučené listy denne, päť až deväť listov denne alebo päť balíkov mesačne,“ priblížila hovorkyňa.

Menia len formu poskytovania služieb

Zároveň ozrejmila, že proces optimalizácie poštovej siete sa naštartoval už v roku 2019 ako reflexia na stále sa zvyšujúce fixné náklady kamenných pobočiek, kedy bolo zrušených 32 pôšt a neboli zaznamenané sťažnosti. „Takže je evidentné, že dokážeme občanom poskytovať všetky služby v zmysle poštovej licencie aj bez pobočky,“ skonštatovala.

Ubezpečila teda, že skončenie prevádzky kamennej pošty neznamená, že Slovenská pošta z danej obce odchádza. Mení len formu a spôsob poskytovania poštových služieb. Tie budú zabezpečené v požadovanej kvalite tak, ako ukladá poštová licencia.

Zdroj: tasr

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Dokážeme občanom poskytovať všetky služby aj bez pobočky, tvrdí Slovenská pošta

1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre