eReport.sk
Zora Czoborová
Zora Czoborová, foto: profimedia

Zora Czoborová má tipy ako byť v super forme: Vďaka tomuto má postavu snov!

Fitneska Zora Czoborová (54) už roky pomáha Slovenkám chudnúť. Prezradila nám svoje tipy a triky. Vďaka tomuto môžete mať podobne ako ona postavu snov!

Mnoho ľudí túži pred letom schudnúť. Aké pohybové aktivity odporúčate?

V prvom rade, základom je nízkokalorická strava spojená s pravidelným pohybom. Strava je 75% úspechu. Človek, ktorý chce schudnúť by si mal vybrať vhodné kardio. Pokiaľ má väčšiu nadváhu, rozhodne neodporúčam behať. Vhodné športy na chudnutie v exteriéri sú rýchla chôdza, korčule a bicykel.

Vo fitku sú ideálne rôzne kardio stroje. Kardio by malo byť minimálne trikrát do týždňa. Ľuďom, ktorí chcú schudnúť odporúčam pohyb až šesťkrát do týždňa, s tým, že jeden deň by mal byť oddych aby sa telo zrenegenerovalo. Mali sme sa hýbať 30 až 40 minút denne. Ako doplnok je vhodný aerobic, pri ktorom posilňujete, či posilňovňa. Človek si však dokáže zacvičiť aj doma.

Sú teda na chudnutie ideálne kardio a aeróbne športy?

Určite. Vždy si treba uvedomiť, čo treba robiť. Možno chcete len pekne vytvarovať postavu, na čo je vhodné cvičenie v posilňovni. Ale pokiaľ chcete chudnúť, tak je kardio prvoradé.

Zora Czoborová má postavu snov, foto: profimedia

Mnoho ľudí je lenivých a vyhovuje im skôr chôdza a dlhé prechádzky. Dá sa schudnúť aj pomocou chôdze?

Pokiaľ je tá chôdza dynamická a zvýši vám pulzovú frekvenciu, pri ktorej sa zadýchate, tak je to fajn. Pri obyčajnej prechádzke však nechudnete. Ak si vezmete činky a dáte dynamickú chôdzu, tak je to fajn. Bez poctivého cvičenia a kvalitnej stravy však nemôže získať dobrú postavu.

Dnes mnohí influenceri ponúkajú rôzne stroje na chudnutie, či rôzne nápoje na štíhlu líniu. To sú zbytočne investované peniaze. Ak človek chce niečo dosiahnuť, musí vyjsť zo svojej komfortnej zóny. Tak to platí vo všetkom, aj v práci aj v bežnom živote.

Ak je človek zdravý a nemá veľkú nadváhu môže byť ideálnym kardiom aj beh?

Pokiaľ má zdravé kĺby, tak je beh ideálnym športom. Nie je nákladný a dokonale vám vyčistí hlavu a podporí tvorbu endorfínov. Pohyb bude potom niečo ako droga. Nič nepokazíte ani bicyklom, alebo kolieskovými korčuľami, pri ktorých nebudete zaťažovať vaše kĺby.

Športuje aj s manželom, foto: profimedia

Aký dlhý čas a koľkokrát do týždňa by sme sa mali ideálne hýbať?

Pokiaľ chcem schudnúť tak odporúčam šesťkrát do týždňa. Jeden deň by mal byť oddych, lebo telo potrebuje regeneráciu. Hlavne je treba naučiť sa počúvať vlastné telo, to je základom úspechu.

Ako športujete vy. Máte recept na štíhlu postavu?

Počas korony, kedy sme nevedeli koľko to bude trvať, som mala útlm. Po dvoch týždňoch som začala robiť kardio. V druhej vlne som necvičila dva mesiace a cítila som sa veľmi zle. Musela som odhodiť tú letargiu a začať znovu športovať.

Pomohol mi môj manžel a vďaka nemu som začala doma behávať schody až na ôsme poschodie, či cvičiť vo fitku. Niekto však potrebuje v živote väčší impulz a preto je dobré mať profesionálneho trénera.

Chudnutie je najmä o psychike, foto: profimedia

Do akej miery zohráva rolu a podstatnú úlohu práve strava?

Strava je až 75% úspechu. Mali by sme si ju dopriať pravidelne a nenahradzovať jedlo rôznymi výstrelkami. Rozhodne by sme mali zabudnúť na čaje na chudnutie a podobné nápoje, ktoré nahrádzajú stravu. Vhodné suroviny počas chudnutia sú ryby, plody mora, divina, morčacie mäso, kuracie, hovädzie a z bravčového panenka.

Veľa zeleniny, či už čerstvej, na pare, panvičke alebo grilovanej. Neodporúčam žiadne zálievky, ale skôr kvalitné oleje ako olivový, repkový, chilli, citrónový, rukolový a podobne. Podľa vašej chuti. Ako sacharid odporúčam pečené zemiaky alebo bataty v šupke a akúkoľvek ryžu. S cestovinami by som bola opatrnejšia. Ako doplnok na dochutenie sú fajn čerstvé bylinky a koreniny.

Zora je mäsožravec, foto: profimedia

Ste pre ženy príkladom. Ako sa stravujete vy?

Stravujem sa prevažne zdravo. Ak však ideme s manželom do spoločnosti, alebo do reštaurácie, tak si neodopieram akékoľvek jedlo. Ďalší deň potom zaradím spiatočnú brzdu a stravujem sa zdravšie a pridám aj cvičenie. Som mäasožravec a mäsko milujem na akýkoľvek spôsob.

Čo si myslíte o aktuálnych a populárnych krabičkových diétach?

Pokiaľ je to diéta, ktorá je zostavená kvalitne a rozumne, tak voči tomu nemám výhrady. Krabičkové diéty môžu človeka naučiť jesť zdravo. Svojich klientov však učím urobiť si vlastnú krabičkovú diétu. Ak si v nedeľu navaria do stredy nejaké chutné mäsko a k tomu si každý deň dorobia len zeleninu v akejkoľvek kombinácií, tak je to fajn.

Akú rolu zohráva pri chudnutí práve psychika?

Psychika je podstatou úspechu. Treba mať pevnú vôľu. Nie je však dobré, ak to ľudia preháňajú. Niektorí sa natoľko stresujú a sústredia len na chudnutie, že sú potom v depresii. Ak to s diétou a chudnutím pod určitú hranicu preženiete, môžete mať vážne zdravotné, ale aj psychické problémy. Ženy môžu prísť o menštruáciu, či im môžu padať vlasy, lámať sa nechty, mať nekvalitnú pleť a podobne.

Nič netreba preháňať. S hlavou treba spolupracovať. Nesmieme telo vyhladovať, lebo váš mozog potrebuje kvalitnú energiu, aby dokázal pracovať. Ak máte chuť na sladké, tak siahnite radšej po orieškoch so sušeným ovocím ako po čokoláde. Dobrá psychika je pri chudnutí alfou a omegou.

Zdielať / poslať / tlačiť

Odoberať
Upozorniť na
guest
1 Komentár
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Čítajte viac…

Politika

Správy

Celebrity

Šport