Známy rakúsky výrobca a predajca kávy a lahôdok, spoločnosť Julius Meinl sídliaca vo Viedni, pozmenila svoje logo zobrazujúce profil mladého osmanského chlapca s tradičnou červenou pokrývkou hlavy (fez), ktoré podľa kritikov podporovalo rasistické stereotypy. Informovala o tom agentúra AFP.
„Toto logo už nezodpovedá dnešnej dobe,“ povedal vo štvrtok Herbert Vlasaty, spolukonateľ firmy Julius Meinl am Graben GmbH. Súčasťou nového loga zostala len samotná tradičná kužeľovitá pokrývka hlavy s visiacim strapcom, ktorá sa nosí hlavne v arabských krajinách.
Pôvodné logo bolo spájané s vplyvom kultúry Osmanov
Pôvodné logo z 20. rokov minulého storočia malo upriamiť pozornosť na kultúrny vplyv Osmanskej ríše na Rakúsko-Uhorsko, ktorého hlavným mestom bola Viedeň. Káva sa do súčasnej rakúskej metropoly dostala práve prostredníctvom Turkov.
Nový dizajn loga prišiel v roku 2004, čelil kritike
V roku 2004 vytvoril taliansky umelec Matteo Thun nový dizajn tohto loga – tvár i pokrývka hlavy boli v červenej farbe, čím odstránil sporné zobrazenie mladíka s tmavou pleťou odkazujúce na kolonializmus. V roku 2007 spustila skupina militantných bojovníkov proti rasizmu kampaň voči spoločnosti Julius Meinl. Na odsúdenie rasistických stereotypov a utláčania však využili pôvodné logo, čím si vyslúžili kritiku samotnej firmy. Tá vtedy uviedla, že išlo o „zlú interpretáciu“.
Rodinný podnik zamestnáva zhruba 1000 ľudí
V piatok sa po niekoľkých mesiacoch rekonštrukčných prác znova otvorí viedenská pobočka tejto známej firmy, ktorá začala hotovú praženú kávu predávať v 60. rokoch 19. storočia. Julius Meinl dodával svoje výrobky pre Habsburgovcov. Tento rodinný podnik má podľa svojej stránky v súčasnosti filiálky v zhruba 70 krajinách a zamestnáva približne 1000 ľudí.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Známy výrobca kávy zmenil logo: Predošlé vraj podporovalo rasistické stereotypy!